بازاریابی کسب و کار اینترنتی

ترفندهای افزایش فروش محصولات،ترفند های فروش اینترنتی

نوشته شده توسط sepanta

ترفندهای افزایش فروش محصولات،ترفند های فروش اینترنتی

در آمریکا شرکت هایی وجود دارند که به سرعت رشد می کنند، افزایش فروش دارند و ارزش های زیادی را ایجاد می کنند، همچنین آنها از ترفند های خاصی در وب سایت خود استفاده می کنند که باعث می شود موفقیت آنها بسیار چشمگیر باشد و همین ترفند ها در کسب و کارهای اینترنتی ایرانی نیز قابل پیاده سازی می باشد.

ترفندهای افزایش فروش محصولات 1 :نشان دادن مشتریان در حال استفاده از محصولات شرکت

این روش به شدت در افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش اثر دارد، زیرا شما نظر یک شخص ثالث را می بینید که به مراتب مطمئن تر از تبلیغات شرکت تولید کننده یا خدمات دهنده می باشد.

با این حال مخاطبان و یا مشتریان بالقوه نسبت به نظرات نوشتاری کمی بدبین می باشند و گاهی فکر می کنند که این نوشته ها می تواند جعلی باشد، اما با این حال نظرات درج شده مشتریان که توسط شرکت ها در صفحات درج می شود و یا نظراتی که خود کاربران در پایین صفحات محصول می نویسند به شدت در افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش اثر گذار است.

ترفندهای افزایش فروش محصولات

ترفندهای افزایش فروش محصولات

استفاده از تصویر مشتریان راضی

حتی می توانید از تصویر مشتریان در حال استفاده از محصولات خودتان نیز استفاده کنید و آنها را در جوامع مجازی منتشر کنید که جهت ترغیب مشتری به خرید بسیار اثر گذار می باشد، به صورت مثال شرکت Quest Nutrition از این ترفند به زیبایی در وب سایت خود استفاده کرده است و می توانید آن را در تصویر زیر ببینید.

ترفندهای افزایش فروش محصولات 2: استفاده از ویدئو مشتریان راضی

همچنین استفاده از یک ویدئو که در آن مشتریان نظرات خودشان را درباره محصول می گویند و یا حتی در حال استفاده از محصول باشند بسیار تا بسیار عالی و تاثیر گذار می باشد، ویدئو ها بسیار تاثیر گذار می باشند و می توانند مشتریان را بیشتر تحریک به خرید کنند و همچنین همین عامل باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش شما خواهند شد. البته یک مزیت بسیار بزرگ آن این است که مشتریان بالقوه شما به اینگونه نظرات بیشتر اعتماد خواهند کرد.

ترفندهای افزایش فروش محصولات 3: استفاده از صوت مشتریان راضی

شما می توانید نظرات صوتی مشتریان راضی را نیز در صفحه محصولات درج کنید، نظرات صوتی نیز تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش شما دارد، همچنین اثر آن تقریبا با ویدئو برابری می کند و مشتریان نیز به اینگونه نظرات بیشتر اعتماد خواهند کرد.

ترفندهای افزایش فروش محصولات 4:سرویس رایگان ارائه بدهید.

اگر اوضاع به گونه ای نیست که بازدیدکنندگان بخواهند با آغوش باز سرویس شما را بپذیرند، قدری به عقب بیایید و به آنها اجازه دهید اندکی کالای ارائه شده را با انگشتان خود لمس کنند.

ارائه دوره های آزمایشی رایگان (free trial) ممکن است دید یک شخص نسبت به سرویس یا محصول شما را کاملاً دگرگون کند.

زمان این دوره های استفاده رایگان را به حد کافی طولانی کنید تا مزایای تولید شما، چشم استفاده کننده را بگیرد.

البته از سوی دیگر، این زمان باید به حد کافی کوتاه باشد تا فرد را به خریداری کالا علاقه مند سازد (یعنی دوره آزمایشی رایگان، نباید آن قدر طولانی باشد که جای خرید را بگیرد).

 ریسک خرید را کاهش دهید.

خرید نکردن مردم، چند دلیل بیشتر ندارد: قیمت، اعتماد یا فقط به این علت که در آن زمان خاص، برای خرید آمادگی ندارند.

شما باید این معادله را معکوس کنید و این موانع سه گانه را از بین ببرید: یک دوره آزمایشی (trial) به مشتری مردد ارائه کنید؛ گارانتی سفت و سختی برای محصول خود دست و پا نمایید تا به این طریق ریسک خرید برای مشتری پایین بیاید.

ترس از خرید را از بین ببرید تا به سود سرشاری دست یابید.

 اطلاعات رایگان بدهید.

اگر واقعاً قصد فروش دارید، مانند یک آموزش دهنده حرفه ای عمل کنید چرا که یکی از بهترین شیوه های فروش، آموزش قبل از فروش است.

در این روش شما اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتری قرار می دهید؛ از قبیل کتابچه راهنما، پست های وبلاگ، خبرنامه، یک دوره آموزشی و غیره.

اگر افراد بدانند که با چه فروشنده کارکشته و دانایی طرف هستند، معمولاً راحت تر به پای امضای قرارداد می روند.

سوال بپرسید.

فردی را در نظر بگیرید که وارد مغازه (یا سایت) شما شده و در حال سبک و سنگین کردن کالای تولیدی شماست و هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته است.

یکی از بهترین روش ها برای متقاعد کردن وی به خرید این است که از وی سوالی بپرسید.

ببینید این مشتری بالقوه، به دنبال چه محصولی است و یا دنبال چه ویژگی خاصی در این محصولی است که به دست گرفته.

از او بپرسید چرا این کالا را امتحان نمی کنید؟ یا به او بگوید: این کالا یا سرویس، به یک بار امتحان کردن می ارزد و هیچ خرجی ندارد!

سپس به آنها اجازه بدهید که کالا را محک بزنند.

فروش به تدبیر و تیزهوشی نیاز دارد، نه فقط زمان صرف کردن و استفاده از روش های کهنه.

کلام آخر

سعی کنید صفحه محصول شما به شکلی باشد که دیگران بتوانند سوالات یا نظرات خودشان را بنویسند، باور کنید اغلب افرادی که وارد صفحه محصول شما می شوند این نظرات را حتما خواهند خواند و همین نظرات باعث خواهد شد بتوانند نسبت به شما قضاوت بهتری داشته باشند.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

1 Comment

یک نظر بگذارید