افزایش بازدید

ترفند های شگفت انگیر افزایش بازدید گوگل

نوشته شده توسط sepanta

بازدید و ترافیک طبیعی که از گوگل دریافت می کنید، در واقع بهترین نوع ترافیکی است که می توانید برای صفحات سایت خود داشته باشید؛ چرا که رایگان است، افزایش پیدا می کند و همچنین کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند، غالبا دارای یک ذهن آماده هستند.

ترفند های شگفت انگیر افزایش بازدید گوگل

بازدید و ترافیک طبیعی که از گوگل دریافت می کنید، در واقع بهترین نوع ترافیکی است که می توانید برای صفحات سایت خود داشته باشید؛ چرا که رایگان است، افزایش پیدا می کند و همچنین کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند، غالبا دارای یک ذهن آماده هستند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر فقط به همین افزایش بازدید گوگل تکیه کنید، ممکن است در آینده مشکلاتی برای سئو سایت شما به وجود بیاید. شما همیشه باید مطابق با جدیدترین اصول سئو و همچنین بروز رسانی های الگوریتم گوگل باشید. اگر اینطور عمل نکنید، ممکن است که ترافیک سایت شما به یکباره افت شدیدی پیدا کند.

بسیاری از سایت ها در حال حاضر ممکن است که عملکرد و بازدید خوبی داشته و همچنین بتوانند درآمد خوبی از صفحات خود کسب کنند. اما اگر بتوانید عملکرد آن ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که این سایت ها، آینده درخشانی نداشته و اگر در روند بهینه سازی خود تغییری ایجاد نکنند، به احتمال زیاد با شکست و آسیب های مهمی مواجه خواهند شد.

یکی از اصلی ترین دلایلی که این سایت ها بازدید و رتبه خود را از دست می دهند، این است که دچار جریمه های گوگل می شوند. در نتیجه، برای اینکه بتوانید با خاطر جمعی هرچه تمام بر افزایش بازدید گوگل رایگان متمرکز شوید، حتما باید اساسی ترین نکات سئو سایت را به خوبی در روند استراتژی های خود پیاده سازی کنید.

چقدر زمان می برد تا افزایش بازدید سایت فوق العاده ای داشته باشیم؟
مسئله مهمی که باید بدانید این است که رویکرد ما در این مقاله افزایش بازدید سایت در گوگل، بسیار مفید، طبیعی و ایمن است. اگر به دنبال یکسری ترفند سئو هستید که ترافیک و بازدید وب سایت شما را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهند، باید بگوییم که این مقاله نمی تواند آنطور که تصور می کنید به شما کمک کند؛ چراکه روند کلی افزایش بازدید در گوگل، نیازمند تامل و زمان می باشد. البته دقت داشته باشید که این زمان، برای وب سایت های مختلف با زمینه فعالیت های گوناگون، متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد.

تکنیک های افزایش بازدید گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

اکنون وقت آن است که به موضوع اصلی این مطلب بپردازیم. برای رسیدن به بازدید مورد نظر خود، باید از دستورالعمل خاصی پیروی کنید که در ادامه بهترین و مهمترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. به شما قول می دهیم که اگر این تکنیک های افزایش بازدید گوگل را به صورت قدم به قدم رعایت کنید، در آینده ای نه چندان دور به آن نتیجه ای که مدنظر دارید، خواهید رسید.

1. تجزیه و تحلیل تمامی فعالیت های خود قبل از اجرا
اگر می خواهید که یک استراتژی سئو سایت خوب داشته باشید، اولین کاری که باید بکنید این است که عبارت های کلیدی مورد نظر خود را به خوبی شناسایی کنید و مشخص کنید که به چه اهدافی می خواهید برسید. تنها وب سایت های کمی وجود دارند که این موارد را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کرده اند و به موفقیت های چشمگیری نیز رسیده اند.

افزایش بازدید گوگل

افزایش بازدید گوگل

وقتی که در مورد عناوین صفحات سایت خود جستجو می کنید، باید مطمئن باشید که قصد دارید در مورد چه موضوعی مطلب بیان کنید. همچنین باید بدانید که وب سایت شما قرار است چه تفاوت هایی با دیگر رقبا که در مورد عنوان مورد نظر تولید محتوا کرده اند، داشته باشد. منحصر به فرد بودن محتوا، جزو مهمترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل می باشد.

هنگامی که می خواهید تحقیق کلمات کلیدی صفحات سایت خود را شروع کنید، بسیار مفید است که بدانید چه کسانی رقیب های شما در زمینه مورد نظر هستند و رقابت برای کلمه کلیدی هدف شما، چقدر است. شما باید در انتخاب عبارات کلیدی خود دقت زیادی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است عباراتی که مورد هدف خود قرار دهید، نتوانند هیچ ترافیکی برای سایت شما جذب کنند! ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که به شما کمک می کنند بهترین بازدید را برای سایت خود به ارمغان بیاورید.

در مورد عبارات کلیدی، بهتر است که توجه ویژه ای به عملکرد رقبای خود در این زمینه داشته باشید. عبارت های کلیدی مورد استفاده آن ها و ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند، مهمترین مواردی هستند که باید آن ها در نظر داشته باشید. نکته بسیار مهمی که وبلاگ نویسان موفق به آن تاکید دارند، این است که در مورد افزایش بازدید گوگل به صورت رایگان همیشه باید صبور باشید و به هیچ وجه دست از تلاش کردن نکشید. خیلی از افراد به محض اینکه به نتیجه دلخواه خود نمی رسند، استراتژی مورد نظر را تغییر می دهند و همین امر سبب می شود تا این دسته از افراد هیچ زمان نتوانند افزایش بازدید سایت خوبی داشته باشند.

2. استفاده از نام دامنه و تنظیمات وردپرس هاست انحصاری
گوگل ارزش بسیار بیشتری برای آن دسته از سایت هایی قائل هست که از نام دامنه و هاست منحصر به فرد خود استفاده کرده اند؛ گوگل در واقع تصور می کند که وب سایت مورد نظری که شرایط گفته شده را داشته باشد، برای حرفه خود اهمیت و ارزش بیشتری قائل می باشد. در نتیجه، در مورد افزایش بازدید در گوگل، این دسته از وب سایت ها در اولویت هستند. در ادامه چند مهم برای انتخاب نام دامنه مناسب را بیان کرده ایم.

تطابق آن با کلمات کلیدی اصلی کسب و کارتان
به کار بردن یک اسم یا صفت جذاب در کنار کلمه کلیدی مورد نظر
شاخص بودن دامنه

3. تغییر تنظیمات اصلی وردپرس برای بهبود سئو سایت
برای بیشتر افراد، وردپرس پلتفرمی است که مطابق با اصول سئو و بهینه سازی سایت عمل می کند. با این حال بهتر است که چند مورد از تنظیمات اصلی وردپرس خود را تغییر دهید تا بهترین نتیجه را در زمینه سئو سایت خود داشته باشید.
ولین ساختار پیش فرض، لینک های ثابت شما است که غالبا برای برخی دسته های دسته کوچک از تاریخ و نام تنظیم می شود. بهتر است این مورد را به حالتی تنظیم کنید که فقط نام پست ارسال شود؛ چراکه کلمات کلیدی هدف باید در پست نمایش داده شوند.

برای انجام این کار تنها کافی است که به Settings > Permalinks > Post Name مراجعه کنید. البته دقت داشته باشید که این تنظیمات تنها باید برای محتواهای جدیدی که قرار است بر روی سایت قرار بگیرند، انجام شود؛ در غیر این صورت، خطاهایی در مورد لینک هایی که به ساختار قبلی صفحه سایت شما داده شده اند، ایجاد می شود.
4. نصب یک پلاگین برای وردپرس مثل Yoast
حال اگر بخواهید که به صورت حرفه ای فعالیت های خود را به پیش ببرید، بهتر است که یک پلاگین برای وردپرس خود نصب کنید که به صورت مخصوص برای بهبود روند بهینه سازی سایت شما طراحی شده باشد. WordPress SEO by Yoast بهترین گزینه برای انتخاب است.

البته دقت داشته باشید که این افزونه برای مبتدیان و افراد متوسط ممکن است که کمی دلهره آور باشد؛ چراکه دارای تنظیمات و امکانات بسیار زیادی در ساختار خود می باشد. البته جای هیچ نگرانی جدی وجود ندارد؛ به این دلیل که شما می توانید از آموزش های کاملی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید و روند کارهای خود را به خوبی ارتقا دهید.
یکی از ویژگی های مهم این افزونه این است که به شما اطلاع می دهد که آیا اشتباهات زیادی دارید یا خیر. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارد اما ما پیشنهاد می کنیم که از WordPress SEO by Yoast استفاده کنید.

5. بهبود تجربه کاربری با دقت بسیار زیاد
پلاگین های موجود برای وردپرس، معمولا سعی دارند وب سایت شما را در نظر موتورهای جستجو خوب جلوه بدهند. اما مسئله ای که شما باید از آن اطمینان حاصل کنید، این است که صفحات سایت شما باید برای انسان ها نیز جلوه خوبی داشته باشد. در واقع، استراتژی بهبود تجربه کاربری سایت باید با دقت هرچه تمام انجام شود.

نکته مهم این است که هرچه تجربه کاربری بهبود پیدا کند، رتبه صفحات سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. چراکه گوگل به طور مکرر اعلام کرده است که تجربه کاربری یکی از فاکتورهای اصلی رنکینگ این موتور جستجو می باشد. هدف اصلی گوگل این است که بهترین نتایج را برای کاربران خود به نمایش در بیاورد.

مهمترین کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید، اطمینان حاصل کردن از موبایل فرندلی بودن صفحات سایت است. وب سایت شما باید قالب های واکنش گرا (responsive) تلفن همراه را داشته باشد. بعد از بروز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل که برای صفحات AMP اتفاق افتاد، این دسته از قالب ها، اهمیت زیادی پیدا کرده اند.

مسئله بعدی که برای بهبود تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد، افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت می باشد. اگر واقعا به دنبال افزایش بازدید گوگل به شکل رایگان می باشید، باید تمرکز ویژه ای بر بهینه سازی سرعت سایت خود داشته و از تکنیک های مختلف موجود در این زمینه استفاده کنید. کاربران اگر نتوانند در ثانیه های ابتدایی که بر روی یک لینک کلیک می کنند، وارد وب سایت شوند، مطمئنا از صفحه مورد نظر خارج خواهند شد. از بهینه سازی تصاویر که نقش موثری در سرعت سایت دارند، غافل نشوید.

6. استفاده از پست مهمان
پست مهمان در واقع همان پستی است که شما آن را تولید می کنید که در یک وب سایت دیگر که متعلق به شما نیست، آن را انتشار می دهید. این مسئله در واقع یکی از بهترین کارها برای در معرض دید قرار دادن برندتان می باشد. طبیعی است که همین مسئله سبب می شود تا ترافیک دریافتی سایتتان نیز به مراتب افزایش پیدا کند.

بر خلاف برخی از افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت داشته و دوره های افزایش بازدید گوگل نیز برگزار می کنند، پست مهمان هنوز هم مثل قدیم، ارزش و تاثیر خود را حفظ کرده است.

یک نکته بسیار مهم که در این زمینه باید آن را در نظر داشته باشید، این است که سایت های میزبان خود را محدود به چند وب سایتی که می شناسید، نکنید. در حقیقت شما باید از گوگل استفاده کرده تا آن دسته از وب سایت هایی که بهترین شرایط را برای پسا مهمان دارند، پیدا کنید و از آن ها درخواست کنید تا مقاله های مورد نظر شما را در وب سایت خود منتشر کنند.

در مورد اهمیت پست های مهمان و تاثیر آن ها در افزایش بازدید در گوگل، همین بس که هنوز هم بسیاری از وب سایت های برتری که می شناسیم، از این روش برای تبلیغ برند و افزایش بازدید سایت خود استفاده می کنند. در نتیجه، اگر در مورد پست مهمان و اثرش بر روند ارتقا پیدا کردن بازدید و ورودی وب سایتتان، اطلاعاتی نداشته و فعالیتی هم انجام نداده اید، پیشنهاد نایس سئو به شما این است که در اسرع وقت، این کار را در اولویت های خود قرار دهید.

7. بروزرسانی منظم مقاله های سایت
به یکی از مهم ترین بخش های معرفی ترفندهای افزایش بازدید در سایت می رسیم؛ پس از شما می خواهم به سادگی از این بخش نگذرید.

اگر وب سایت، مشکل اساسی نداشته باشد، هیچ کاری به اندازه بروزرسانی محتوا نمی تواند به افزایش بازدید گوگل کمک کند.

یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل این است که شما به طور منظم، محتواهای تازه و بروز در وب سایت خود داشته باشید. در صورت بی توجهی به این قضیه، شدیدا از رقبای خود عقب خواهید افتاد.

پیشنهاد می کنم که در هر بروزرسانی که برای محتواهای وب سایت خود پیاده سازی می کنید، حداقل 300 تا 500 کلمه به متن محتوای مورد نظر اضافه کنید. همچنین علاوه بر افزودن متن به محتوا، بهتر است که برای بار دیگر تحقیق عبارت کلیدی را برای موضوع آن صفحه انجام دهید. چراکه ممکن است مردم در زمان های مختلف، از عبارت های دیگری نیز برای رسیدن به موضوع مورد نظر، استفاده کنند.
در نتیجه، دو اصل مهم بروزرسانی را برای افزایش بازدید سایت باید انجام دهید:

افزودن 300 تا 500 کلمه
افزودن عبارت کلیدی جدید با حجم جستجوی بالا
8. هدف قرار دادن عبارات کلیدی طولانی
این بخش را بر اساس نکاتی که امیر قمصری در یک کلاس خصوصی آموزش سئو مشهد بیان کرد، برای شما شرح داده ایم:

عبارت های کلیدی طولانی یا همان long-tail keywords یک گزینه بسیار فوق العاده برای افزایش بازدید در گوگل می باشند. این دسته از عبارت های کلیدی می توانند به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، شما را به رنک های برتر صفحات نتایج جستجوی گوگل برسانند.

البته دقت داشته باشید که منظور ما این نیست که به طور کلی استراتژی محتوای وب سایت خود را به عبارت های کلیدی طولانی اختصاص دهید؛ شما باید این عبارات را نیز در گوشه ای از فعالیت های خود، در نظر داشته باشید.

علاوه بر این موارد، در سال های اخیر، مردم ما نیز برای اینکه در گوگل جستجو کنند، از متن های طولانی، بیشتر از پیش استفاده می کنند. این مسئله خود یک دلیل بسیار محکم برای این است که شما باید از عبارت های کلیدی طولانی در محتواهای وب سایت خود استفاده کنید. بعد از پیاده سازی این مسئله، در مدت زمان کوتاهی شما شاهد افزایش بازدید گوگل خواهید بود و مخاطبین زیادی با استفاده از عبارات کلیدی طولانی وارد وب سایت شما خواهند شد.

نکته ای که وجود دارد این است که هر عبارت کلیدی طولانی، مناسب نیست؛ در نتیجه، قبل از شروع تولید محتوای خود، بهتر است از ابزارهایی مثل گوگل ترندز استفاده کرده و میزان جستجوی آن عبارت کلیدی توسط مردم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. البته همان ابزارهایی که از آن ها برای تحقیق عبارات کلیدی استفاده می کردید نیز می توانند در این زمینه کمک زیادی به شما بکنند. به هر حال، بهتر است قبل از انجام هر کاری، جوانب را به خوبی بسنجید؛ مخصوصا اگر هدف آن کار افزایش بازدید گوگل باشد.

9. تولید عناوینی که کاربر نتواند در برابر آن ها مقاوت کند
هر مقاله یا دوره آموزشی افزایش بازدید سایت را که مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که عنوان ها یکی از عناصر بسیار مهم در سئو سایت هستند. بدون یک عنوان جذاب، حتی بهترین مقاله ها هم هیچ کاربری را جذب خود نمی کنند.

در نتیجه، بدون هیچ هزینه خاصی برای افزایش بازدید گوگل رایگان، باید بر روی توانایی خود در تولید عنوان های کاربر پسند کار کنید. برخی مواقع مخاطب شما فردی است که تنها با عناوین جذاب ترغیب می شود که بر روی لینک کلیک کند؛ در مقابل، ممکن است که شما با فردی سر و کار داشته باشید که دوست داشته باشد با مطالعه متن عنوان شما، به طور کامل متوجه موضوع اصلی مقاله شما بشود.

عنوان ها تنها در دنیای وب اهمیت ندارند، به فعالیت های خود در طول روز دقت کنید؛ هنگامی که در خیابان هستید، کدام بیلبوردها توجه شما را بیشتر از دیگر موارد به خود جلب می کنند؟ قطعا آن مواردی که از عنوان های ترغیب کننده یا جذاب استفاده کرده اند. چراکه ذهن شما به صورت ناخودآگاه تشویق می شود تا بیشتر در مورد آن مطلب، اطلاعات به دست بیاورد. تبلیغات و بسیاری از سیستم های بازاریابی، بر اساس عنوان های تکان دهنده برپا هستند. در نتیجه، سعی کنید تا همیشه، حتی برای بی اهمیت ترین مطالب خود نیز، عناوینی جذاب و متفاوت با دیگران تولید کنید.

10. توجه به سئو داخلی سایت
برخی از افراد اصطلاحا می گویند که سئو مرده است و دیگر هیچ اهمیتی ندارد! اما اگر شما در این زمینه فعالیت داشته باشید، می دانید که به هیچ وجه وضعیت سئو به این شکل نیست. اگر سئو اثر خود را از دست داده بود، پس چرا بسیاری از وب سایت ها با ارائه بهترین خدمات و کیفیت، هنوز نمی توانند افزایش بازدید گوگل یا ارتقا رنک در این موتور جستجو را داشته باشند؟

در نتیجه همیشه باید اهمیت ویژه ای برای سئو در نظر داشته باشید؛ به خصوص در زمینه سئو داخلی وب سایتتان. مطمئنا با پیاده سازی تکنیک های صحیح برای بهینه سازی داخلی وب سایت، می توانید به خوبی شاهد بالا آمدن سایت در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر باشید.

دقت داشته باشید که تنها در صورتی می توانید ادعا کنید که سئو داخلی وب سایت خود را به خوبی انجام داده اید، که تمامی فاکتورهای مرتبط در این زمینه را رعایت کرده باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم به خوبی تکنیک های افزایش بازدید گوگل رایگان را برای شما بیان کنیم تا بدون هیچ هزینه ای و تنها با تمرین های مکرر، رتبه و بازدید وب سایت خود را در مدت زمان کوتاهی، بهبود دهید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید