سئو

جدیدترین راهکارهای برای افزایش ترافیک سایت در سال 2021

نوشته شده توسط sepanta

اینکه شرکت گوگل دوست دارد الگوریتم سئو خود را بهینه کند همیشه کاملا واضح و مشخص بوده است. در واقع ممکن است تعداد تغییرات و بروز رسانی های گوگل در یک سال به 300 عدد هم برسد.

سئو به معنی بهینه سازی محتوا است که در نهایت بتواند در نتایج نمایش داده شود. با تعداد زیاد تغییرات و بروز رسانی ها این امکان وجود دارد که شما بعضی نکات را از دست بدهید.

با از دست دادن برخی از نکات ممکن است بقیه تلاش های دیگر شما از بین رود. واقعا هیچ کسی نمی خواهد این اتفاق رخ دهد.

اما در صورتی که آن ها را به درستی انجام دهید می توانید از مزایای افزایش ترافیک استفاده نموده که منجر به نرخ تبدیل بالا و افزایش کاربران دائمی می شود. چه کسی است که ترافیک بیشتر و فروش بیشتر را نخواهد؟

فاکتورهای رنک گیری و سئو در چند سال اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است. برخی از تکنیک های سئوی که در ۵ سال پیش ازآن استفاده می شد الان دیگر کاربردی ندارند.

به همین دلیل ما چندین تاکتیک و استراتژی روش های مختلف را از افراد متخصص و متبحر سئو جمع کرده ایم که مطمئن باشید سئو سایت شما مناسب با تاکتیک های سئوی امسال است.

این ها نکات عالی برای سئو 2020 هستند. همانگونه که خواهید دید، اگر قالبی باشد که همه آنها را پوشش دهد این است که یک تجربه کاربری بهتر را ایجاد کند، اما می بینید که بعضی از متخصص های دیگر از روش های منحصر به فرد خود را پیش می گیرند.

جدیدترین راهکارهای برای افزایش ترافیک سایت در سال 2020

جدیدترین راهکارهای برای افزایش ترافیک سایت در سال 2020

نقش بک لینک در افزایش ترافیک سایت

ما همجنین در بخش دوم مقاله که برای شما در نظر گرفته ایم که ۱۶ نکته سریع سئو را برای شما بازگو می کنم.

بیشتر از این وقت شما را تلف نکنیم و برویم نگاهی به استراتژی های سئو از دید متخصصین جهانی سئو بیاندازیم.

۱. بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید
متخصص اول سئوی ما برایان دین (Brian Dean) از سایت Backlinko می باشد.

برایان در مورد سیگنال های تجربه کاربری در رنکینگ موتور جستجو حرف می زند. ما اخیرا از گوگل شنیده ایم که RankBrain سومین فاکتور رنک گیری آنها است، و این رویه نه تنها ادامه پیدا می کند بلکه در اینده نقش پر رنگ تری به خود می گیرد.

اگر نمی دانید الگوریتم RankBrain چیست ما در این جا توضیح کوتاهی در باره آن می دهیم. یکی از سیستم های یادگیری ماشین است که به گوگل کمک می کند تصمیم بگیرد صفحه ها در کجای نتایج رنک بگیرند.

به بیانی ساده تر، رنک برین بر روی تعامل کاربران با نتایج جستجو نظارت می کند و بر اساس آن به نتایج رنک می دهد یا از رنک آنها می کاهد. به این صورت که در صورتی که کاربری وارد سایتی شود و در مدت کوتاهی دوباره با نتایج جستجو بازگردد، رنک آن سایت کاهش پیدا خواهد کرد، اما در صورتی که کاربر وارد آن سایت شود و زمانی را درآنجا سپری کند، آن سایت رنک دریافت می کند.

که به تجربه ی کاربری آن سایت بستگی دارد.

برایان توصیه می کند که از کلمات کلیدی با طول متوسط (medium tail keywords) استفاده کنید که بیشترین منفعت را از موتور جستجو و الگوریتم RankBrain دریافت کنید. او می گوید:«زمانی که شما برای یک کلمه کلیدی متوسط صفحه خود را بهینه می کنید(و ازآن یک صفحه فوق العاده می سازید)، RankBrain به صورت اتوماتیک برای آن و کلمات کلیدی مشابه با آن به شما رنک می دهد».

در ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی با طول متوسط، RankBrain نگاهی به موارد زیر دارد:

مدت زمانی که کاربر در صفحه ی شما می ماند(زمان بالای ۳ دقیقه زمان خوبی حساب می شود)
نرخ کلیک ورودی یا درصد کاربرانی که بر روی نتایج جستجوی شما کلیک کرده اند.

۲. پست ها و صفحه اصلی خود را تعمیر کنید
در این قسمت توصیه های Andy Crestodina بنیانگذار و مدیر بازاریابی Orbit Media را بازگو می کنیم.

اندی توصیه می کند که به دنبال پست هایی بگردیم که تقریبا رنک بالایی دارند وآنها را دوباره نویسی و باز سازی کنیم. شما می توانید این صفحه ها و پست ها رو در گوگل آنالتیکس(Google Analytics) بعد رفتن به قسمت Acquisition » Search Console » Queries سپس در صفحه ای که هستید فیلتر را بصورت هوشمند پیاده کنید . صفحه هایی را انتخاب کنید که رنکآنها بالای ۱۰ باشد(بعتی در صفحه دوم باشند)

حال این مقاله ها را یک تعمیر اساسی کنید. به آن جزئیات، نمونه ها، پاسخ ها، آمار، تصاویر، نقل قول ها و هر چیز دیگری را که باعث می شود پست بهتر شود را اضافه کنید.

اگه واقعا بخواهید به کیفیت آن اضافه کنید می تواند به صورت طبیعی تعداد کلمات آن را افزایش دهید و مقاله ی طولانی تری را در اختیار کاربران قرار دهید. خلاصه آن را به صفحه ای تبدیل کنید که بخواهید آن را پرینت کنید و داخل قاب به دیوار بزنید!

بیشتر بخوانید : 4 اشتباه مرگبار در سئو سایت

در این جا می تواند ۳ روش موثر تر را نیز مشاهده کنید:

رنک همه صفحه های سایت خود را بررسی کنید. با اضافه کردن و بهتر کردن چند جمله نه تنها سایت شما ضربه ای نمی بیند بلکه به جای بهتری تبدیل می شود.
همانگونه که محتوای خود را باز نویسی می کنید، به زیر عنوان های متصل شده توجه کنید، چون این قسمت ها ممکن است در صفحه ی نتایج با عنوان «people also ask» و یا در قسمت «related searches» که در پایین صفحه نتایج قرار دارد نیز بیاید.
این کار را به عنوان حسابرسی بازار یابی محتوا هر چهار ماه یکبار انجام دهید.

جدیدترین راهکارهای برای افزایش ترافیک سایت در سال 2020

همیشه روند رو به رشد سایت را از گوگل آنالیتیکز بررسی کنید. قابلیت های گوگل آنالیتیکز را از دست ندید
۳. پتانسیل ویدیو ها را در نظر بگیرید ( ویدیو واقعا شگفت انگیز هستند)
شیلپا شاه Shilpa Shah، یکی از بنیانگذاران شبکه های Hummingbird Web Solutions می گوید. بازاریابی ویدئویی می تواند یک منبع ترافیکی بزرگ باشد، اما برخی از بازار یاب ها همچنان پتانسیل آنرا نادیده می گیرند.

شیلپا تاکید می کند یکی از بهترین نکته های سئو این است که کیفیت مهم تر از مقدار و تعداد است: تنها به این دلیل که سایت شما دارای تعداد زیادی از صفحه های ایندکس شده است به این معنی نیست که حجم ترافیک ارگانیک بالایی دارید.

او صاحبان سایت را تشویق می کند تا از ارسال پست های کم عمق در وبلاگ هایی که تعداد کم کلمات یا محتوای سطحی دارند خلاص شوند و به جای آن بر روی مقاله هایی تمرکز کنید که واقعا معنی دار هستند و هر بازدید کننده ای را مجاب می کند که تا اخر آنرا مطالعه کند.

همچنین محتوای ویدیوئی پتانسیل زیادی با خود دارد که برای سئوی شما عالی هستند و می تواند تعامل کاربران را نیز افزایش بدهد. احتمال دارد که کاربر شما به سرعت از یک ویدیو 1 دقیقه ای استفاده کند اما ممکن است صبر نداشته باشند که یک مقاله 100 کلمه ای را بخواند.

بازار ویدیوهای آنلاین بسیار گسترده است و روز به روز گسترده تر می شود. سیسکو در حال طرح ریزی برای ویدیو های انلاین است و این احتمال وجود دارد که تا سال ۲۰۲۱ ترافیک انلاین آن به ۸۰٪ برسد!. با این همه ویدیو ای که وجود دارد ۴۳٪ کاربران هنوز خواهان تعداد ویدیو بالاتری هستند.

در پایین چند روش برای بهینه سازی ویدیو مشاهده می کنید.

عنوان و توضیحات مربوط به فیلم های قدیمی را به روز نگه دارید تا بتوانید آنها را قابل جستجو و مرتبط نگه دارید.
کیفیت صدا و ویدیو را همانند گرفیک ها و تصاویر سایت خود بهینه کنید.
فیلم ها را به بقیه محتوای سایت خود متصل کنید.
۴. برای ویژگی های اسنیپت رنک دریافت کنید
کمی بیش از ۱۱٪ نتایج جستجو حاوی حداقل یک ویژگی اسنیپت هستند. این ها نتایجی هستند که معمولا در صفحه ی نتایج جستجو بعد از تبلیغات و قبل از نتایج دارای رنک نمایش داده می شوند. آنها معمولا به صورت عکس، جدول یا ویدیو نمایش داده می شوند، این ویژگی باعث می شود بیش از پیش برجسته شوند و می توانند کلیک را از سایت هایی که رنک اول دریافت کرده اند، بدزدند.

بر اساس رویکرد مبتنی بر داده ها، ای جی توصیه می کند در صورتی که سعی می کنید برای یک کلمه کلیدی سوالی رنک دریافت کنید برای مثال:«چگونه می توانم لیست ایمیل خودم را رشد بدم» یا «ویژگی اسنیپت چیست؟» از یک فرمت پاراگرافی استفاده کنید. هر چند در صورتی که می خواهید برای حروف اضافه مانند (“برای”، “به”، “مانند”، و غیره) رنک کسب کنید از فرمت لیست استفاده کنید.

در اینجا چند راه برای بهینه سازی محتوای شما برای ویژگی اسنیپت را شرح داده ایم:

واضح و مختصر باشید
از تیترها (هدر ها) برای اسکن اسان استفاده کنید
اطمینان از قابلیت استفاده در دیوایس های مختلف
حفظ تعامل اجتماعی
از منابع خارجی قوی استفاده کنید

۵. محتوای جامع، معتبر و ماندگار ایجاد کنید
Steve Rayson بنیان گذار BuzzSumo توصیه می کند برای کسب موقعیت که در نتایج گوگل به عنوان بهترین نتیجه برای جستجو کننده نامیده می شود،‌ برای عناوین خود مقاله هایی طولانی با محتوای عمیق ایجاد کنید.

BuzzSumo در گزارش ترند محتوای خود در سال ۲۰۱۸، حدودا ۱۰۰ میلیون محتوایی را که در سال ۲۰۱۷ انتشار یافته بود را بررسی کرد و چیزهای بسیار جالبی در مورد به اشتراک گذاری اجتماعی، پست های ویروسی(viral posts به پست هایی گفته می شوند که در پلتفر های مختلف انلاین پخش، کپی یا به اشتراک گذاشته می شود) و محتوایی که قدرت ماندنگاری دارند پیدا کرد.

برای شروع، در 3 سال گذشته، به اشتراک گذاری اجتماعی محتوای به نصف کاهش یافته است. بخشی از این کاهش به دلیل اشباع محتوا است (به طور میانگین هر روزه ۳ میلیون پست وبلاگی انتشار داده می شود) و بخش دیگرآن انتشار محتوا به صورت خصوصی است(کاربران آنرا بصورت چت خصوصی انتشارمی دهند نه بصورت پست در صفحه ی خود).

استیو متوجه شده که سایت ها علی رغم کاهش به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و اشباع محتوا سایت ها خوب عمل می کنند و شهرت قوی ای دارند که سایت آنها حاوی محتوای اصلی باشد. در حالی که اکثر محتویات نادیده گرفته می شود، استیو می گوید، “تحقیقات معتبر و محتوای مرجع همچنان به بدست اوردن لینک ادامه می دهند”.

۲ راه عالی برای وجود دارد که به موتور های جستجو نشان دهید که شما محتوایی عمیق، معتبر و ماندگار بر روی سایت خود دارید.

محتوای طولانی ایجاد کنید. محتوای شما باید حداقل ۲۰۰۰ هزار کلمه داشته باشد که بتواند از مقاله های کوتاه تر رنک دریافت کند.
از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. منظور از کلمات کلیدی LSI کلمات کلیدی هستند که وابستگی معنایی بالایی با کلمه کلیدی اصلی محتوای شما دارند و بهتر است که از آنها در محتوای خود استفاده کنید.
۶. تعامل کاربران را افزایش دهید: تاثیر بسیار زیاد و عالی داره 
Max DesMarais یک متخصص SEO و PPC (پرداخت بر اساس کلیک Pay-Per-Click) برای Vital است، که یک آژانس بازار یابی محتوا و PPC است که تخصص آنها در مدیریت خدمات پرداخت به ازای هر کلیک است.

فرقی ندارد که بخواهید یک صفحه ی جدید ایجاد کنید یا یک صفحه ی موجود را بروز رسانی کنید، شما باید صفحه ها را برای به حداکثر رساند تعامل ایجاد کنید.

در پایین چند راه عالی برای به حداکثر رساند تعامل کاربران در پست هایتان وجود دارد:

خواندن آن آسان باشد. محتوا باید از فضای سفید، سرفصل ها ، پاراگراف های کوتاه و تصاویر مرتبط استفاده کنند که ساده تر بتوانند کاربران را جذب کنند و مدت زمان آنها حضور آنها را در صفحه افزایش بدهند.
در صفحه ی خود لینک های مرتبط پیشنهاد کنید. در صفحه های خود لینک های مرتبط به کاربران پیشنهاد بدید که راحت تر و بهتر بتوانند جواب سوال های خود را پیدا کنند. این کار به شدت نرخ فرار سایت شما را کاهش می دهد و باعث می شود کاربران بیشتر در سایت شما بمانند.
از کملات کلیدی LSI استفاده کنید. همچنین به سوالات اضافی که کاربران شما در آخر محتوا می پرسند نیز جواب دهید. امروزه تنها ارائه کردن محتوا دیگر کافی نیست. صفحه ها باید حای اطلاعات اضافی باشند که کاربران برای آن جستجو می کنند. ارائه اطلاعات اضافی به حفظ کاربر کمک خواهد کرد و به موتورهای جستجو می گویند که محتوای صفحه ما نه تنها به پرس و جو جستجو پاسخ دادن داده است بلکه حاوی اطلاعات اضافی است که ممکن است در صفحه های دیگر وحود نداشته باشد.
برای کاربران چندین راه برای درک مجتوا بگذارید. این راه ها شامل تصاویر، اینفو گرافی، ویدیو، و متن می باشد. این کار توجه خواننده را به خود جلب می کندوآنها درگیر محتوای می شوند.
استفاده از این تاکتیک ها اطمینان حاصل خواهد کرد که صفحات شما برای خوانندگان بسیار ارزشمند است و موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان محتوای با کیفیت بالا علامت گذاری می کنند.

 

۷. بهینه سازی برای جستجوی صوتی
Julia McCoy بنیان گذاری Express Writers تلاش های مداوم را برای بهینه سازی جستجوی صوتی را تشویق می کند. جستجوی صوتی به اخبار بزرگ SEO در سال 2018 تبدیل شد، و مک کوی به ما می گوید که تکنولوژی جستجوی صوتی به مرور بهبود می یابد و قابل دسترسی تر می شود، و ای روند ادامه دار خواهد بود.

جولیا می گوید: «در صورتی که برای برند شما استفاده از موقعیت جغرافیای منطقی است، ازآن استفاده کنید» که این کار به این معنی است که شما سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کرده اید.

از آنجایی که اکثر جستجوهای صوتی محلی هستند،این یک نکته ضروری است که شما باید برای کسب و کار محلی خود ازآن استفاده کنید یا اینکه بخواهید مخاطبانی را در یک نقطه ی جغرافیایی هدف قرار بدید.

جولیا علاوه بر بهینه سازی جستجوهای صوتی محلی، بر اهمیت رتبه بندی برای هر دو پرسش و پاسخ تأکید می کند. بیش از نیمی از جستجوگرها از جستجوی صوتی برای جستجوهای آنلاین ساده استفاده می کنند، بنابراین ایجاد زمینه جستجوی صوتی با کیفیت بالا برای پرسش های متداول می توانید کمک زیادی به رنک گیری سایت شما بکند.

افزایش ترافیک سایت با فایل دی

افزایش ترافیک سایت با فایل دی

۸. توجه به اولویت ایندکسینگ موبایل : بدون نسخه موبایلی سایت و محتوای شما محکوم به شکست می باشد.
برای این نکته، ما قصد داریم مستقیما از منبع گوگل کمک بگیریم.

اول از همه منظور از اولویت ایندکسینگ موبایل چیست؟ به سادگی بگویم گوگل چند سالی می شود که تصمیم گرفته نسخه ی موبایل شما را به عنوان نسخه ی اصلی سایت شما در نظر بگیرد.به زبانی دیگر، در گذشته گوگل ربات ها وکراولر های خود را برای ایندکسینگ به سمت مرورگر دسکتاپ شما می فرستاد اما امروزه آنها از نسخه مخصوص موبایل سایت شما بازدید می کنند.

اگر سایت شما نسخه موبایل نداشته باشد نسخه ی دسکتاپ آن بررسی خواهد شد. اما در صورتی که سایت شما از نسخه ی موبایل پشتیبانی نکند به احتمال بسیار زیاد رنکینگ شما ضربه بزرگی می خورد.

گوگل به سایت هایی که نسخه ی موبایلآنها با «m.» شروع می شوند مانند m.facebook.com توصیه می کند که سایت خود را به یک نسخه که کاملا ریسپانسیو است تبدیل کنند.

دلیل این کار این است که گوگل در حال حاضر سایت هایی را که URLآنها با m-نقطه شروع می شود را تنها بررسی می کند اماآنها را ایندکس نخواهد کرد.

سویچ کردن به یک سایت کاملا ریسپانسیو به این معنی است گوگل به سادگی می تواند سایت شما را بررسی کند و زود تشخیص می دهد که محتوای سایت شما ریسپانسیو است یا خیر که این کار باعث افزایش سرعت کار ها و ذخیره ی بیشتر زمان می شود.

۱۶ نکته سریع سئو
در این بخش ما می خواهیم به طور مختصر ۱۶ نکته ی سئو را به صورت سریع برای شما بازگو کنیم.

نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید

از سرتیتر هایی استفاده کنید که احساسات کاربران را برانگیزد
در سر تیتر های خود از کلماتی استفاده کنید که کاربر بخواهد وارد سایت شما شود تا به آن جوابی بدهد.
برای جلب توجه، در عناوین خود از پرانتز یا براکت ها استفاده کنید.
توضیحات متا ی قدرتمندی را بنویسید که پست شما را متمایز کند.
نرخ فرار را کاهش دهید و زمان ماندگاری آنها را افزایش دهید

5. نظر کاربران را با یک تیتر صفحه ی جذاب جلب کنید.

6. مهارتی کسب کنید که بتوانید کابران را در حین خواندن محتوا سرگرم کنید و به خواندن ادامه مقاله علاقه مند شوند.

7. از لینک دهی داخلی استفاده کنید تا که کاربران در حین خواندن محتوای به صفحه های دیگر سایت شما منتقل شوند.

8. یک صفحه ی سفارشی برای ارور 404 تهیه کنید(این صفحه زمانی نمایان می شود که صفحه ی در خواستی کاربر پیدا نمی شود و به not found مشهور است). این می تواند به کاربر کمک کند صفحه ای که به دنبال آ نمی گردد یا صفحه ای مشابه باآنرا پیدا کند.

برای سایت خود اعتبار کسب کنید

9. به سایت هایی که اعتبار بالا و محتوای مشابه دارند لینک بدهید که بتوانید میان خودتان رابطه (و بک لینک) ایجاد کنید.

10. وجه اجتماعی خود را از طریق بررسی ها و توصیفات افزایش دهید.

11. برای سایت خود گوهی SSL تهیه کنید تا کاربران بتوانند با خیال راحت تر با سایت شما تعامل داشته باشند.

12. اگر سایت شما این پتانسیل را دارد برای اینکه بتوانید مشروعیت خود را نشان دهید سایت خودتان را در Google My Business ثبت کنید.

سایت خود را برای بالا بردن عملکرد سئو بهینه کنید
13. تصاویر سایت خود را برای بالا بردن سرعت بارگذاری فشرده و بهینه کنید.

14. بر روی سایت خود از ردیاب هایی استفاده کنید که بفهمید در چه قسمتی کاربران را از دست می دهید. ما پیشنهاد می کنید از گوگل انالتیکز((and MonsterInsights ) استفاده کنید.(در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید می توانید از MonsterInsights نیز استفاده کنید)

15. با اضافه کردن نقشه سایت XML به سایت خود مطمئن شوید همه قسمت های سایت برای کراولر ها در دسترس است.

16. از داده های ساخت یافته (که به عنوان نشانه گذاری شِما schema markup نیز شناخته می شوند) برای سایت خود استفاده کنید که بتوانید محتوای خود را به نحوی دسته بندی کنید که گوگل به درستی بفهمد پست شما درباره چه چیزی است.

 

ترفند های موتور جستجو :

بستگی به شما دارد که بخواهید این نکات را در سایت خود بکار ببرید. لازم نیست که همه ی نکات را هم زمان با هم شروع کنید، شما می توانید بهینه سازی کلی و سئوی صفحه سایت خود را انجام دهید و پس ازآن به دنبال بهینه سازی محتوا برای سئو ی خود بروید.

ما در این مقاله سعی کردیم راهنمایی ها را به صورت خلاصه انجام دهیم و شما می توانید اموزش های کامل تر که به یک روش سئو اشاره دارند در سایت پیدا کنید.

در صورتی که سوال، نظر یا پیشنهادی دارید می توانیدآنرا در قسمت نظرات در میان بگذارید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید