سئو

کاربرد بک لینک ها برای سئو ، انواع بک لینک

نوشته شده توسط sepanta

سایت ویرگول یک سایت ایرانی با قابلیت ایجاد پست و لینک دهی می باشد ، فقط درمورد ویرگول باید توجه داشت که زیادی روی صورت نگیرد 

 شناخت کاربرد بک لینک ها برای سئو سایت و انواع بک لینک .

بک لینک ها در افزایش بازدید کاربران از سایت و همچنین افزایش سئو و بهینه سازی، کاربرد بسیاری دارند. در ادامه با انواع لینک ها آشنا می شوید:

انواع بک لینک

انواع بک لینک

• لینک های دزدی: نظیر لینک هایی که در بخش نظرات و بلاگ ها و یا گفتگوها گذاشته می شود. می توان با استفاده از rel=nofollow سوء استفاده از این لینک ها را خنثی کرد.

• لینک های تبادلی: این پیوندها با توافق مدیران سایت ها متولد می شوند. به این صورت که در سایت به طور متقابل به هم لینک می کنند.

کاربرد بک لینک ها برای سئو
• رایگان برای همه: سایت هایی وجود دارند که هر کس می تواند لینک خود را در آنها قرار دهد.

• لینک های خریداری شده: برخی سایت ها برای لینک دادن به سایت های دیگر هزینه دریافت می کنند. نکته: اگر از سایت های غیر مرتبط لینک خریداری کردید به صورت Nofollow خریداری کنید.

• لینک های طبیعی: این لینک ها به صورت طبیعی به سایت ها و صفحات مفید و ارزشمند داده می شود.
• سرویس های تبادل لینک: سرویس هایی وجود دارند که به کمک آنها اعضایشان به یکدیگر لینک می کنند. این سرویس ها فقط در حد تبلیغات ارزش دارند نه چیز بیشتری.

• سعی کنید با دیگر مدیران تبادل لینک کنید، برای تماس از طریق ایمیل در نوشتن و انتخاب موضوع بسیار دقت فرمایید تا نامه ی شما خوانده شود.

شناخت انواع بک لینک :

1. بک لینک ها EDU

با اینکه بک لینک های EDU ذاتا قدرتمند نیستند، اما وب سایت‌های با دامنه EDU، معمولاً آتوریتی بالایی داشته و این موضع موجب ارزشمندن شدن آنها می گردد.

برای کسب لینک های EDU و دانشگاهی می‌توانید اجازه پست مهمان به دانشجویان را داده و همچنین تخفیفاتی برای آن‌ها در نظر بگیرید. در ادامه از آنها درخواست کنید که لینک پست خود را در صفحه دانشگاهی خود قرار داده یا از استادان و همکلاسی های خود بخواهند که آن را در سایت خود قرار دهد.

 

2. بک لینک های GOV

همانند وب سایت‌های EDU، وب سایت‌ها دارای دامنه GOV نیز معمولاً آتوریتی بسیار بالایی دارند.

برای کسب بک لینک های GOV می‌توانید با سازمان های دولتی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همکاری مشترکی داشته باشد. سپس از آن‌ها بخواهید که لینک وب سایت شما را به صورت مستقیم یا در قالب یک پست در وب سایت خود قرار دهند.

 

3. بک لینک های ORG

مزایای این نوع بک لینک ها مانند بک لینک های EDU و GOV است، اما کسب آن‌ها کمی آسان‌تر است. با اسپانسر شدن در یکی این سازمان ها و ارائه خدمات و محصولات خود به آن‌ها، یک گام در کسب ابن نوع بک لینک ها بردارید.

 

4. بک لینک های محتوایی

این‌گونه بک لینک ها به واسطه نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایتتان ایجاد خواهند شد. محتوای با کیفیت پتانسیل اشتراک گذاری و در نتیجه کسب بک لینک بالاتری دارند.

برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای می بایست برنامه محتوا نویسی جامعی را تهیه کرده تا شانس خود را برای کسب چنین بک لینک های بالاتر ببرید.

 

5. بک لینک از وب سایت‌های خبری

بهترین روش برای کسب بک لینک از وب سایت‌های خبری، تولید محتواییست که خبرنگاران به آن علاقه‌مند باشند. محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده و بتوان به آن استناد کرد.

 

6. یکی دیگر از انواع بک لینک ها ،لینک های داخلی

لینک های داخلی ساده‌ترین روش لینک سازی به شمار می روند، چرا که کنترل آن‌ها در دستان شماست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم از افزونه related post plugin استفاده کرده تا فرصت های بیشتری برای لینک سازی داخلی در سایت خود به دست آورید.

 

7. نوع دیگر بک لنیک از کسب و کار مکمل

منظور از کسب و کارهای مکمل، آن‌هایی هستند که مخاطبین هدف آن‌ها با شما یکیست اما محصول متفاوتی را تولید می کنند و در نتیجه رقیب شما محسوب نمی شوند.

برای کسب بک لینک از این‌گونه وب سایت‌ها پیشنهاداتی در مورد تبادل پست مهمان به آن‌ها ارائه دهید و یا یک کمپین بازاریابی مشترک ایجاد کنید.

 

8.از انواع بک لینک : بک لینک از رقبا

اگر رقبا را ترغیب به لینک دادن به خود کنید، مطمئنا می‌دانید که این کار به نفع شماست. با تولید محتوای بسیار ارزشمند، آن‌ ها را مجبور به لینک دادن به خود کرده و به این هدف دست یابید.

 

9. انواع بک لینک :بک لینک از فروم ها
ارزش این بک لینک ها به مخاطبینی است که با کسب و کار شما در ارتباطند.

به دنبال فروم های فعال در حیطه کاری خود گشته و در آن‌ها شروع به فعالیت کنید. ابتدا فعالیت ارزشمندی در سایت انجام داده و در جای خود اگر نیاز بود و همینطور اگر امکان آن وجود داشت، لینکی از سایت خود را قرار دهید.

 

10. بک لینک از پروفایل شبکه‌های اجتماعی
اگر هنوز لینک وب سایت خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار نداده اید، هم‌ اکنون نسبت به انجام آن اقدام کنید.

انجام این کار بسیار ساده بوده اما اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصا در شرایطی که ما در شبکه‌های اجتماعی زیادی عوضویت داشته باشیم. در این راستا به چک کردن پروفایل کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی زیر بپردازید:

Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Snapchat
Goodreads
Reddit
Tumblr
Pinterest
Flickr
Quora
Periscope

11. بک لینک سازی در پست های شبکه‌های اجتماعی
قرار دادن پست در شبکه‌های اجتماعی یکی از فعالیت‌های اصلی در شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از ابزراهایی مانند Buffer یا Hootsuite می‌تواند در این کار کمک زیادی به شما کند. با قرار دادن لینک های سایت در پست ها می‌توانید علاوه بر کسب لینک، ترافیک از شبکه‌های اجتماعی نیز دریافت کنید.

12.یکی از انواع بک لینک ها مهم : لینک از وب سایت Reddit
قرار دادن لینک وب سایت در Reddit جدا از دیگر شبکه‌های اجتماعیست، چرا که کاربران آن خیلی بی رحمانه با این موضوع برخورد می کنند. اما اگر موفق به این کار شدید، بک لینک با‌ ارزشی برای سایت خود ایجاد کرده اید.

13.انواع بک لینک : بک لینک از وب سایت Linkedin
یکی دیگر از روش‌های ساده و کمتر توجه شده، بک لینک از وب سایت Linkedin است. اگر هنوز اقدام به این کار نکرده اید، خیلی ساده صفحه کمپانی برای سایت خود ایجاد کرده و به سایت خود لینک دهید.

14. دایرکتوری های مرتبط
لینک وب سایت خود را در هر دیرکتوری بی‌ارزشی قرار ندهید. در عوض به دنبال دیرکتوری های مرتبطی باشید که اسپم نیز نباشند.

15. انواع بک لینک : بک لینک از دیرکتوری های محلی
دیرکتوری هایی که به لیست کردن کسب و کارها بر اساس محلشان می پردازند نیز سوژه های خوبی برای لینک سازی به شمار می روند. از جمله وبسایت های فارسی در ایران می‌توان به سایت کتاب اول اشاره کرد.

16. بک لینک از دیرکتوری های قالب ها
اگر در تیم خود فردی را دارید که قادر به ساخت قالب می‌باشد (وردپرس، جوملا، دروپال، …) یک قالب ساخته و آن را در دیرکتوری قالب ها همراه لینک سایت خود منتشر کنید.

17. بک لینک از ایبوک ها
یک ایبوک در زمینه کاری خود ساخته و لینک سایت خود را در آن قرار دهید. نوشتن ایبوک می‌تواند زمان زیادی ببرد، بنابراین می‌توانید از شخصی برای این کار استفاده کرده تا در این کار به شما کمک کند.

18. بک لینک از وب سایت‌های خبری محلی
یکی از استراتژی های ساخت بک لینک این است که بر روی وب سایت‌های محلی و مرتبط با شهر یا محله خود متمرکز شده و نسبت به لینک سازی در آنها اقدام کنید.

19. بک لینک از پست مهمان
وبلاگی مرتبط با وبسایت خود یافته و از آن‌ها بخواهید که مطلب شما را به همراه یک لینک و به شکل پست مهمان در وبسایت خود منتشر کنند. این یکی از قدیمی ترین روش‌های بک لینک سازی به شمار می رود.

20. لینک سازی به واسطه کمک به سایت‌ها
به دنبال لینک های نامعتبر در یک سایت گشته و یا مشکلاتی را در آن بیابید. سپس می‌توانید با دادن گزارش رفع مشکلات سایت به وبمستر، از او بخواهید که در عوض لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهد.

21. بک لینک از Google My Business
وب سایت خود را حتماً در Google My Business ثبت کرده و لینک آن را در این پلتفرم قرار دهید. در بسیاری از مواقع کاربران اطلاعات سایت شما را قبل از مشاهده آن از این طریق مطالعه می کنند.

22. بک لینک از نام برندتان
به دنبال نام برندتان در سایت‌های دیگر باشید و سپس از وبمستر سایت بخواهید که نام برند شما همراه با لینک درج کند. با استفاده از Google Alert می‌توانید زمانی که نام برند شما در سایتی اشاره می گردد، اعلانیه ای دریافت کنید.

23. بک لینک از کلمات کلیدیتان
بک لینک با انکرتکست نام برندتان خوب است، اما در عین حال بک لینک از کلمات کلیدتان بهتر نیز هست. به دنبال کلمات کلیدی سایتتان در سایر وب سایت‌ها بوده و در صورت امکان از آن‌ها بخواهید که به شما لینک دهند.

24. لینک از طریق مطالب آموزشی
بک مطلب آموزشی جامع و مرتبط با سایتتان منتشر کنید. سپس صبر کنید تا صاحبین کسب و کارها برای درج بک لینک با شما تماس بگیریند. در این شرایط از آن‌ها بخواهید در عوض لینک سایتتان در وب سایت خود قرار دهند.

25. بک لینک از سایت قدرتمند ویرگول
سایت ویرگول یک سایت ایرانی با قابلیت ایجاد پست و لینک دهی می باشد ، فقط درمورد ویرگول باید توجه داشت که زیادی روی صورت نگیرد

 

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

2 Comments

    • ببینید سایت ویرگول چون رتبه خوبی داره گرفتن لینک از اون میتونه بسیار مفید باشه از اونجایی که شما یک رپورتاژ انتشار میدید و لینک شما درون یک متن انتشار پیدا میکنه طبیعی هست

یک نظر بگذارید