سئو

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

چگونه-سایت-خود-را-به-صفحه-اول-گوگل-برسانیم
نوشته شده توسط sepanta

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

طبق تحقیقات انجام شده، 75% کاربران اینترنت از صفحه اول جستجوی گوگل فراتر نمیروند. این مطلب بدین معنیست که اگر سایت شما در صفحه دوم، سوم و یا پنجاهم نمایش داده شود، تمام کارهایی که تاکنون کرده اید هیچ می باشد و بازگشت سرمایه ای نخواهید داشت. درک این مسئله که سایت شما در صفحه اول گوگل نیست بسیار بغرنج می باشد و مطمئنا در این لحظه به این فکر میکنید که چگونه یک روزه این مشکل را حل کنید و بر الگوریتم جستجوی گوگل فائق آیید.

راه حل این مشکل، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. ما در این مطلب به بررسی این مفهوم می پردازیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه به صفحه اول گوگل برسید و کسب و کار خود را بهبود ببخشید. در اینجا به مهمترین نکات سئو می پردازیم که لزوما با آنها می بایست آشنا باشید و نسبت به پیاده سازی آنها اقدام کنید. پس بیایید یاد بگیریم که چگونه بازار هدف را در دست خودمان بگیریم و از چنگ رقبا بیرون بکشیم.

از صفحه اصلی خود شروع کنید

صفحه اصلی سایت، از بیشترین احتمال بازدید برخوردار است و معمولا اولین صفحه ایست که کاربران در ابتدا با آن برخورد میکنند. در صورت کیفیت بالای آن، این شانس را دارید که کاربران خود را، به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. در هنگام ساخت صفحه اصلی سایت، فاکتورهای سئو را می بایست در نظر بگیرید و بسیار به آنها توجه کنید. در ادامه به معرفی مهمترین ترفند های سئو صفحه اصلی می پردازیم.

 

بر روی مسئله برندینگ توجه داشته باشید

کاربران در اولین نگاه به صفحه اصلی سایت به نام و برند آن توجه می کنند و ایجاد ارتباط بین آنها و نام برند امری ضروریست. از جمله ملزومات این کار اینست که سایت دارای لوگو، اطلاعات تماس، عکس و متنی باشد که بیشترین تاثیر مثبت را بر روی کاربر می گذارد و بر روی نوع کسب و کار سایت تاکید می کند. کاربران به مسئله ارتباط نام برند و نوع کسب و کارتان توجه زیادی به صورت ناخواسته دارند و در صورتی که ارتباطی بین محتوای صفحه اصلی سایت و نوع فعالیت شما حس نکنند، سایت را به سرعت ترک می کنند.

 

بخش مسیر سایت را آسان طراحی کنید آن را در دسترس بگذارید
صفحه اصلی به گونه ای بایست طراحی شود که کاربران به راحتی به دیگر بخش های سایت دسترسی داشته باشند و بتوانند به دیگر لینک های داخلی سایت مراجعه کنند. منو سایت در بالا بایست قرار گیرد و از وضوح بالایی برخوردار باشد. به علاوه تصاویر محصولات به صفحه خودشان می بایست لینک داده شده باشند. کاربران از تصاویر صفحه اصلی انتظار دارند که لینک به کار رفته در آنها، کاربر را به صفحه متناسب دیگری هدایت کند.

از هدر ها استفاده کنید
همانطور که در مطلب تاثیر تگ های هدر بر سئو نیز بیان کردیم، هیچ چیز بدتر از آن نمی باشد که کاربر پس از ورود به یک صفحه در سایت با پاراگراف های بسیار طولانی برخورد کند. این مسئله موجب ترک کاربر از سایت می گردد و در نتیجه افت محسوسی را در رتبه سایت مشاهده خواهید کرد. با استفاده از هدر ها پاراگراف ها را از هم جدا کنید. هدر ها موجب هدایت بهترکاربرها در بین مطلب ها می شود و شانس سفارش خدمات و محصولات توسط آنها بالاتر میرود.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

وقتی که کاربران کلمات کلیدی را جستجو می کنند شما انتظار دارید که سایت شما در نتایج جستجو قرار گیرد و آنها به سایت شما هدایت شوند. لازمه این کار وجود آن کلمات کلیدی در مطالب سایت است. در ادامه مثال قبل اگر شما دارای آرایشگاه هستید و میخواهید کاربران بعد از جستجوی بهترین آرایشگاه تهران وارد سایت شما شوند، می بایست از این عبارت در صفحه اصلی، بلاگ یا صفحات داخلی سایت استفاده کرده و آن را به صفحه هدف خود حتی الامکان لینک کنید.

هدرهایی که از آنها صحبت کردیم، یکی از بهترین نکات ها برای قرار دادن کلمات کلیدی است. در شبکه های اجتماعی نیز بهتر است از همین کلمات کلیدی در پست ها استفاده کرده و کاربران را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید. توجه داشته باشید که از استفاده بی رویه و غیر منطقی از کلمات کلیدی نیز بپرهیزید. به عنوان مثال در سایت آرایشگاهی که در مثال قبل معرفی کردیم، از اینکه چهل بار عبارت بهترین آرایشگاه تهران را فقط در صفحه اصلی به کار ببرید، بپرهیزید. این مسئله علاوه بر اینکه بسیار خجالت آور است، در رتبه و سئو سایت نیز تاثیر منفی دارد.

اما چگونه به این کلمات کلیدی پی ببریم. مطمئنا این کار می بایست به یک متخصص داده شود اما اگر به دلایلی خود خواهان انجام این کار هستید می توانید از وبسایت بسیار خوب Keywordtool.io استفاده نمایید. به علاوه توجه داشته باشید که از نام مکان جغرافیایی کسب و کار خود در کلمات کلیدی استفاده کنید. برای مثال اگر در تهران صاحب آرایشگاه هستید، کلمه تهران را در کلمات کلیدی خود به کار ببرید. در نظر داشته باشید که با استفاده از عبارتی مانند “آرایشگاه” میتوانید ترافیک بیشتری برای سایت؛ به دست بیاورید اما رسیدن به جایگاه های بالا در این کلمه کلیدی بسیار دشوار است و بهتر است از عبارتی همچون “آرایشگاه مردانه در تهران” کار خود را آغاز کنید.

پس به طور خلاصه از کلمات کلیدی تخصصی تر استفاده کنید تا مشتری های خاصتری بیابید و از موقعیت جغرافیایی خود نیز در انتخاب کلمات کلیدی بهره بگیرید.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

شروع به نوشتن بلاگ کنید
آیا میدانستید که سایت های دارای وبلاگ دارای 434% صفحات ایندکس شده بیشتری هستند؟ ایندکس بیشتر به معنای گرفتن ترافیک بیشتر می باشد. قبل از اینکه همین الان شروع به ایجاد وبلاگ در سایت های مانند وردپرس بکنید، توجه شما را به نکات زیر جلب میکنیم.

وبلاگ شما یکی از مهمترین قسمت های سایت شما می باشد و به دلیل اینکه فرصت های خوب زیادی در اختیار شما قرار میدهد می تواند در جنبه های مختلف سئو تاثیر گذار باشد. ایجاد وبلاگ و نوشتن پست در آن موجب افزایش رنکینگ و رتبه سایت می گردد. دلیل این امر نیز اینست که بعد از نوشتن هر پست در وبلاگ به گوگل این پیام را می دهید که سایت خود را آپدیت کرده اید. سایت هایی که مدام درحال آپدیت شدن هستند رتیه بالاتری را در موتورهای جستجو کسب می کنند.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم تکنیک بعدی بسیار مهم است :ایجاد وبلاگ به شما این فرصت را می دهد که کلمات کلیدی سایت را در پست های خود به کار بررید و با لینک دادن آنها به سایت، علاوه بر لینک های داخلی سایت، لینک بیلدینگ سایت را تقویت کنید. کلمات کلیدی بیشتر موجب افزایش ترافیک و افزایش ترافیک موجب افزایش رتبه سایت می گردد. در زمان نوشتن وبلاگ به فرم پست ها توجه کنید. پست ها می بایست حتی الامکان ساده و کوتاه باشند. در بین آنها از تصاویر استفاده گردد و حاوی اطلاعات مفید نیز باشند.

داشتن وبلاگ این شانس را به شما می دهد که ارزش و اعتبار سایت را بالا ببرید و در بین رقبا شناخته شده تر باشید. همچنین این فرصت را می دهد که با بازار هدف، ارتباط بیشتری برقرار کنید. با نوشتن پست های طولانی و کسل کننده خوانندگان خود را فراری ندهید. در عوض با نوشتن مطالب مفید آنها را به سوی خود جذب کنید.

 

به سرعت سایت توجه ویژه ای کنید

این مورد از آسانترین اما مهمترین فاکتورهای بهبود سئو می باشد. مطمئن شوید که سایت شما با سرعت خوبی بارگذاری می شود چرا که عدم وجود این مسئله بر روی Dwell Time تاثیر می گذارد. Dwell Time به معنی مقدار زمانیست که یک کاربر پس از ورود به سایت در آن باقی می ماند. هرچه این زمان بیشتر باشد، سایت شما از جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود. برای تست رایگان سرعت سایت می توانید از سایت Pingdom استفاده نمایید. در صورتی که سرعت سایت نامناسب بود، پنجره های پاپ آپ و پخش اتوماتیک ویدئو ها را غیرفعال کرده و از حجم عکس ها بکاهید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

شاید شما جز آن دسته از افراد باشید که فعالیت در شبکه های اجتماعی را اتلاف وقت بدانید. اما واقعیت چیز دیگریست و برای اینکه بازدید کنندگان سایت را افزایش دهید، می بایست توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی بکنید. وقتی صحبت از سئو و شبکه های اجتماعی می شود، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

همانطور که در مطلب مقایسه بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو مطرح شد، اول از همه در پلتفرم های مختلفی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و تلگرام می بایست به فعالیت بپردازید. چرا که هر یک از این پلتفرم ها قشر خاصی از کاربران را در برمیگیرند. بنابر این نیاز است که مطالب را در شبکه های زیادی به اشتراک بگذارید. همچنین در نظر داشته باشید که به اشتراک پست های وبسیات و محصولات و خدمات خود در شبکه های اجتماعی بپردازید تا بیشترین کلیک را از کاربران بگیرید و فالوررهای خود را نیز بتوانید افزایش دهید. این مهم به افزایش رتبه سایت کمک شایانی می کند.

همواره زمانی را صرف پاسخ به کامنت ها، مسیج ها و حتی لایک های کاربران بکنید. به خاطر داشته باشید فعالیت در شبکه های اجتماعی جزیی از برنامه ارتباط با مشتریان سایت می باشد و نسبت به تعامل با کاربران این شبکه ها می بایست اهتمام بورزید. در نهایت مطمئن شوید که همواره به انتشار مطالب در این شبکه ها بپردازید و از تمامی امکاناتی که این شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند نهایت استفاده را بکنید. به عنوان مثال لایو فیسبوک، استوری اینستاگرام و دیگر امکانات خاص این شبکه ها را از یاد نبرید.

تکنیک های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

هوای کاربران موبایلی را داشته باشید

این مورد از سریعترین و بهترین تکنیک های سئو هست که در این مطلب مطرح می شود. همواره در نطر داشته باشید که امروزه بسیاری از کاربران اینترنت، از دستگاه های موبایل برای جستجو کار با سایت ها می پردازند. اگر سایت شما برای کار با موبایل ارتقا داده نشده باشد، مطمئنا به نیمی از پتانسیل موجود در کسب و کار خود بی توجه خواهید بود. در نتیجه از پنجره های پاپ آپ بپرهیزید، مخصوصا آنهایی که کل صفحه را پوشش می دهند. گوگل در حال حاضر با دقت زیادی به دنبال این گونه سایت هاست و در صورت مشاهده، برخوردی جدی با آنها می کند و حتی ممکن است آن ها را نتایج جستجو نیز حذف کند.

در مطالب خود از لینک های داخلی استفاده کنید
دو نوع لینک در صفحات سایت شما وجود دارد. لینک های داخلی و لینک های خارجی. هر دو نوع در سئو از اهمیت زیادی قائلند. لینک های داخلی به آنهایی گفته می شود که در صفحات مختلف سایت به دیگر صفحات داخلی اشاره می کنند. لینک های خارجی نیز به آنهایی گفته می شود که در صفحات داخلی سایت هستند و به دیگر سایت های مرتبط (و نه رقیب) اشاره می کنند. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن مطلب در مورد قطعات دسته دوم ماشین هستید می توانید به مقاله ای از یک سایت دیگر که درباره مفید بودن بازیافت قطعات کارکرده اتومبیل هاست، لینک دهید.

شما نباید در وبسایت به سایت هایی که کالاهایی مشابه شما می فروشند و یا خدماتی همانند خدمات شما ارائه می دهند لینک دهید. همچنین از لینک دادن به سایت هایی که کاملا نامرتبط با سایت شما هستند نیز حتی الامکان می بایست خود داری کنید. لینک دادن در سئو سایت می تواند موثر باشد و در نتیجه همواره بایست نسبت به آنها هوشیار باشید. لینک های قبلی را هر از چندگاهی چک بکنید تا از صحت و پاک نشدن آنها مطلع شوید. در مطلب تاثیر لینک های داخلی بر سئو، این مورد به صورت کامل توضیح داده شده است.

با استفاده از این تکنیک ها جایگاه سایت خود را به بالاترین حد ممکن برسانید
با اینکه این تکنیک ها بسیار در سئو سایت کمک کننده هستند، اما ممکن است بعد از خواندن این تکنیک ها با توجه به حجم بالای آنها، کمی احساس یاس و نا امیدی بکنید. همانطور که متوجه شدید، بهبود سئو سایت و افزایش رتبه آن نیازمند تلاش بسیار و یک سری کارهای اولیه می باشد. همچنین نیازمند به آپدیت های مکرر سایت و مراقبت از آن نیز است. بعضی مواقع ممکن است شما فرصت این کارها را نداشته باشید و در نتیجه این فعالیت را به یک متخصص واگذار کنید.

تیم ما شامل افراد با تجربه ای در این زمینه می باشد که با مناسب ترین قیمت سئو و بهترین کیفیت، خدمات سئو را برای شما انجام می دهد. پس با ما در تماس باشید تا در سریعترین زمان، سایت شما را به صفحه اول گوگل رسانده، لینک های سایت شما را تصحیح کرده و در نتیجه موجب افزایش بازدید سایت شویم. همچنین در صورت تمایل، نسبت به تحریر مطالب اختصاصی نیز برای سایت شما اقدام کنیم تا بالاترین رتبه را در بین رقیبانتان کسب کنید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

1 Comment

یک نظر بگذارید