سئو

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

نوشته شده توسط sepanta

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باعث افزایش بازدید ، و افزایش بازدید باعث افزایش فروش می شود.

فرض کنید کلمه کلیدی سایت شما سئو سایت است و حال می خواهید سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده است. به طبع نباید انتظار داشته باشید که در گام های اولیه سایت شما در رنکینگ بالا نمایش داده شود و هم اینکه در نتایج در صفحات پایین نیز نمایش داده شود می تواند استارت خوبی برای شما باشد تا به بهبود سئو سایت خود در کلمه کلیدی انتخابی خود یعنی سئو سایت اقدام نمایید. اما اگر لینک شما در نتایج جستجو نباشد چگونه می توانید آوردن سایت در گوگل را به انجام رسانید.

آوردن سایت به صفحه اول گوگل

بسته به اینکه کلمه کلیدی شما چی باشد و چقدر رقابت در آن کلمه کلیدی وجود دارد شما در صفحات مختلفی از نتایج جستجو قرار می گیرید. شاید کلمه کلیدی شما انقدر سخت و دارای رقابت بالا باشد که شاید چندین ماه هم برای آمدن در نتایج طول بکشد.

اما بدین منظور شما باید اعتباربخشی داخلی و بیرونی سایت را عمل نمایید. بدین منظور که پس از ایجاد طراحی سایت زیبا و کاربرپسند به دنبال تولید محتوای با کیفیت باشید. تولید محتوا با عناوینی که مورد جستجو و نیاز کاربر است را تهیه نمایید و آنها را به صورت لیست قرار دهید و به طور مرتب به تولید و تهیه محتوا بپردازید. در کنار آن این محتوا را در شبکه های اجتماعی و نیز فروم ها منتشر نمایید تا به واسط درج لینک اعتباردهی را به سایت خود داشته باشید

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، باید سایت شما براساس موتورهای جستجو بهینه شود. گوگل در چند سال الگوریتم های متعددی را معرفی کرده است که مطابق بودن با هر الگوریتم به شما کمک می کند به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت خود را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل قرار بگیرید. البته باز هم تاکید می کنیم که این مساله به نوع انتخاب کلمه کلیدی شما بستگی دارد

ده تکنیک برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل


نام دامنه وب سایت

نام دامنه باید کوتاه باشد. البته همیشه این مساله امکان پذیر نیست،دقت داشته باشید نامه دامنه متناسب با زمینه کاری و خدمتی که میخواهید ارائه دهید باشد.

متا تگ عنوان

یکی از مهمترین متاتگ در سئو که تاثیر مهمی برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان یا همان title است. یکی از اولین مکان هایی که هم توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود. بهتر است که بین کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی مانند – یا | فاصله انداخته شود.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نشان داده نمی شود اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن شما بیان کنید که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی است. کلمه کلیدی شما باید در این متا تگ قرار گیرد.

تگ عنوان H1

این عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید مانند عنوان همین مقاله. این باید با متاتگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما باید کاربرپسند باشد.

 

کلمات کلیدی داخل متن

مهمترین مساله برای افزایش رتبه سایت و قرارگیری آن در صفحه اول گوگل، استفاده مناسب ازکلمات کلیدی در متن است. چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت خیلی مهم است. استفاده بیش از حد، مورد جریمه گوگل می شود و استفاده خیلی کم هم اثری در سایت شما برای قرار گیری در صفحه اول گوگل نخواهد داشت.


تگ ALT برای عکس ها

تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این تگ به گوگل برای جستجوی عکس ها کمک می کند. هنگامی که کاربر عکسی را در قسمت image گوگل جستجو می کند، این شانس برای شما وجود دارد عکس شما در قسمت های ابتدایی نشان داده شود.


لینک های داخلی

لینک های داخلی در واقع لینک های هستند که باعث اتصال داخلی صحفات مرتبط سایت به یکدیگر می شوند. به نوعی آن ها را نوعی بک لینک به حساب می آورند اما بک لینک داخلی. دقت داشتید باشید تاثیر لینک داخلی از لینک های خارجی یا همان بک لینک ها کمتر هستند ولی می توانند به بهبود رتبه کلمه کلیدی شما کمک کنند.


لینک های خارجی

لینک هایی هستند که شما به دیگر سایت ها می دهید یا از دیگر سایت ها دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها برای صفحه اول گوگل به مراتب خیلی مهمتر از لینک های داخلی است، مخصوصا اینکه اگر از شبکه های اجتماعی باشد. هرچه محتوای سایت شما مناسب باشد، شانس دریافت لینک های خارجی به سایت شما بیشتر خواهد بود.


سرعت سایت

سرعت سایت از عوامل مهمی است که نقش تعیین کننده در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد. حتی اگر تمامی موارد به خوبی رعایت شود اما سرعت بارگذاری سایت بالا باشد سایت رتبه خوبی در صفحات گوگل نخواهد داشت. پس سرعت بارگذاری صفحه خود را بالا ببرید.

نقشه سایت

این نکته را در نظر داشته باشید که شما سایت خود را برای موتورهای جستجو اول از همه باید بهینه کنید و این کار به خوبی انجام نمی شود مگر با داشته یک نقشه سایت که به آن ها نقشه کلی مسیر پیمایش را معرفی کنید.

 

جهت سفارش سئو همین حالا اقدام کنید 

در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید 

est.sepanta@yahoo.com

 

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

18 Comments

یک نظر بگذارید