کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت !

نوشته شده توسط sepanta

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت

در اولین جستجو های علاقه مندان به کسب و کار و درآمد اینترنتی، به انبوهی از سایتها خواهید رسید که عناوین آنها تداعی حس خاصی از تبلیغات است. حسی شبیه بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی خارجی و حتی بعضا سایت های آنها که تبلیغ مصرف دارویی خاص برای افزایش قد بزرگسالان را انجام می دهند! این تبلیغات اکثر با ادبیاتی شبیه به این همراه است که: آیا از کوتاهی قد خود رنج می برید؟ آیا کمبود اعتماد به نفس دارید، آیا می خواهید در ۲۴ ساعت چند کلیو وزن کم کنید یا در عرض یک ماه قد بلند شوید و .. در ادامه هم تصاویری از مردان و زنان بلند قد و شیک پوش و گاها هنرپیشه های هالیود نمایش داده و برای خرید هم فقط یک شماره همراه اعتباری معرفی می شود.

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت

من همیشه از خودم این سوال را داشتم که با صرف این چنین هزینه های تبلیغاتی، واقعا چه کسانی هستند که باور کنند که مصرف فلان دارو به افزایش قد آنها منجر می شود؟ آنهم در بیست یا سی یا چهل سالگی؟!

پس جای تعجب ندارد که بسیاری از سایت های اینترنتی هم در عناوین و تبلیغات خود ذکر می کنند که مثلا درآمد میلیونی از اینترنت فقط در هفت روز! با صرف روزی ده دقیقه کار اینترنتی ماهانه چند میلیون تومان درآمد کسب کنید! راههای قانونی درآمد صدرصد تضمینی فقط با خرید فلان بسته ما و کتابی که یک شبه شما را میلیونر می کند و..! نکته جالب اینجاست که هر دو مورد تبلیغ ذکر شده مخاطبان کم و بیش خودش را دارد! افرادی که از عمق باورشان می دانند چنین چیزی امکان ندارد اما گویی چیزی یا کسی به آنها می گوید باور کنید می شود، بخرید و انجام دهید. و این داستان همچنان ادامه دارد..

به نظر بسیاری از کارشناسان این دید غیر واقعی نسبت به آنچه در بالا ذکر شد و خصوصا درآمد زایی به صورت جزئی به تفکرات افراد، و به طور کلی به سطح فکر حاکم بر جامعه بر می گردد. تحلیل این بحث از لحاظ روانشانسی و جامعه شناسی بسیار طولانی و تخصصی تر از این مقاله است ما در این بخش نگاهی کوتاه و گذرا به انواع سایت های کسب درآمد و تفکر قالب بر آنها می پردازیم.

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت

در مجموع می توان سایت های مبلغ خدمات کسب و کار و ایجاد درآمد برای کاربران را در شش یا هفت گروه زیر دسته بندی کرد. هر بخش از این سایت ها ویژگیهای خاص خودشان را دارند هر چند در این دسته بندی سایت هایی هم هستند که ترکیبی از دو یا چند روش معرفی شده را به کار می برند.

درآمد از اینترنت

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت

image1

گروه اول: سایت هایی که تبلیغ فروش بسته ها و پکیج های درآمد زایی را می کنند.

معمولا این سایت ها برای میلیونر کردن کاربرانشان یک بسته که معمولا حاوی یک یا چند نرم افزار، ویدئو، کتاب یا چیزی شبیه اینهاست برای فروش ارائه می کنند، در تبلیغات آنها از ادبیاتی مثل بسته رویایی یا طلایی درآمدزایی، درآمد از اینترنت فقط در ۵ روز ، در منزل خود با یک برنامه یا کتاب به آسانی صاحب کسب و کار اینترنتی شوید، بهترین و ساده ترین روشهای درآمد میلیونی و … نکته حائز اهمیت در این تبلیغات میلیونر کردن کاربران نیست بلکه فروش کتاب یا بسته ای است که اگر چه به کسب و کارهای اینترنتی یا درآمد آنلاین مرتبط است اما هیچگاه نمی تواند کاربر را در عرض یک هفته یا یک ماه صاحب کسب و کار کرده و ثروتمند کند، البته شرکت ها و موسساتی هم هستند که کتب علمی و منابع اصولی کارآفرینی اینترنتی را در قالب بسته های آموزشی ارائه کنند اما هیچ کدام چنین وعده ها و تبلیغات عجیب و غریبی برای فروش محصولات خود به کار نمی برند.

اگر به بازار کتاب و کتابفروشی ها سری زده باشید در بخش کتابهای کارآفرینی، ثروت و درآمدزایی با آثار متعددی از نویسندگان مواجه می شوید، در آنجا به راحتی می توانید با نگاهی گذرا به سوابق نویسنده، دلایل و روشهایی که او برای درآمدزایی آورده است آشنا شوید. هیچ نویسنده معتبر و محققی چنین ادعاهای واهی را به کار نخواهد برد. دقت کنید که سایتهایی که این بسته ها را ارائه می کنند اکثر نمونه ای یا بخشی از بسته خود را قبل از فروش ارائه نمی کنند.

دراین بسته هیچ اثری از نویسندگان مطرح ایران و جهان، سخنرانان، کارآفرینان برتر وجود ندارد و صرفا هدف از این تبلیغات فقط فروش محصولات با هیاهو و دروغ است. این دقیقا شبیه همان قرص های افزایش قد برای بزرگسالان است! این محصولات هیچگاه مورد تائید هیچ یک از موسسات علمی و معتبر کشوری و جهانی نیستند و صرفا اطلاعاتی اگرچه مرتبط اما نادرست به شما ارائه می کنند.

دنیای مجازی کسب و کار هم همانند جهان واقعی از اصول و قوانین تجارت تبعیت می کند، قوانین که فقط در جزئیات تفاوت دارند. در بازار کسب و کار میلیونر شدن یک فرایند مدت دار بر اساس برنامه ریزی، تلاش، خلاقیت و سایر عوامل کامل مشخص است.

گروه دوم: سایت هایی که به صورت شکبه ای، هرمی و زیر مجموعه گیری فعالیت می کنند

در این گروه سایت ها اکثر کاربران تشویق می شوند که با عضویت اقدام به زیر مجموعه گیری کنند، روشهای متعددی و خیلی زیادی دراین سایت ها وجود دارد بعضی برای عضویت مبلغی را دریافت می کنند، بعضی دیگر در ابتدا امتیاز مالی به کاربر می دهند و … این سایتها اگر چه از پتانسیل بالای بازاریابی شبکه ای استفاده می کنند اما عملا هیچ کسب و کار واقعی و سالمی در آنها جریان ندارد، بازاریابی شبکه ای یکی از بهترین و قدرتمندترین روشهای بازاریابی جهانی است اما به شرط آن که در یک بستر اقتصادی سالم و یک کسب و کار غیر کاذب به کار گرفته شود.

در یک سیستم سالم شبکه ای، کسب و کار واقعی بر پایه فروش یا تولید وجود دارد، پس اگر سایتی چنین تبلیغاتی را ارائه می دهد به ماهیت کسب و کار آن، مجوزها و نماد اعتماد آن رجوع کنید، در اینگونه فعالیت ها تا زمانی که استعلام درستی از آن صورت نگرفته باشد نباید وارد شد، خصوصا که بسیاری از سایت ها و سیستم های هرمی با اعداد و ارقام به خوبی بازی می کنند و حس مخاطبان خودشان را برای مشارکت تحریک می کنند.

گروه سوم: سایت هایی که پر هستند از لینک و بنر سایت های کلیکی ایرانی و خارجی

این سایت ها بر اساس کلیک بر روی بنرها و شمارش این کلیک ها به کاربران خود پول پرداخت می کنند، دراین سیستم ها تعداد کلیک کاربران بر حسب آی پی در مدت زمان مشخصی محاسبه شده و مبلغی به کاربر تعلق می گیرد، نکته قابل توجه این سایت ها واریز به حساب پول به حساب کاربر است. این سایت ها که اکثر خارجی هم هستند استعلام صحت کسب و کار آنها غیر ممکن است و دربیشتر مواقع پولی به حساب کاربر واریز نخواهد شد یا اگر هم واریز شود بدست واسطه های بالا دست رسیده و به کاربری که ساعت های متوالی ماشین وار و بی هدف کلیک کرده مبلغی تعلق نخواهد گرفت. حتی اگر هم تعلق گیرد، کلیک روزانه و بی هدف بر روی تبلیغاتی که اصلا نمی دانید چه هست و برای چه را تا چند روز و چند ساعت می توانید ادامه دهید؟

 

درآمد از اینترنت

گروه چهارم: سایت هایی که راه پول دار شدن ۱۰۰ تضمینی و قانونی را آموزش می دهند!

این گروه همانند روش بالا عمل می کنند با این تفاوت که کمی کلاس کار خود را برای پول دار کردن کاربرانشان بالاتر برده اند به این شکل که سایت مورد نظر، معرف تعدادی سایت معتبر خارجی ( التبه به قول خودش ) می باشد، و با معرفی شما و آموزش روشها و مراحل عضویت و پر کردن فرم و .. به شما آموزش کسب درآمد اینترنتی می دهد! این در واقع شگرد این سایت هاست که با معرفی کاربران و هدایت آنها به لینک های مورد نظر خودش از بالادست خود پورسانت دریافت کند. اکثر آنها در آموزش های خود از لغت ها و ادبیات دور از ذهن مثل پیوکو مانی، باکس پیکو مانی، بیت کوین مانی و .. مخاطب تازه کار استفاده کرده و اینطور وانمود می کنند که کاربر در حال انجام کار تخصصی و فنی در اینترنت برای درآمد زایی می باشد.

نکته جالب این سایت ها نوع تبلیغ و معرفی آنهاست زیرا اکثر معتقد هستند که کار خودشان معتبر تضمینی و قانونی است! و بقیه سایتهای مشابه و همکارانشان کلاهبردارند!! حال مرجع این قانون چه کسی است؟ تضمین آنها به چه شکل است که سایتی که با اطلاعات مالی کاربران در تماس است هیچ آدرس، تلفن ثابت، مجوز قانونی و اسم و رسمی ندارد؟

گروه پنجم: سایت هایی که دارای فروشگاههای زیر سیستم، بازاریابی و همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش دقیقا شبیه همان بازاریابی و فروش بر اساس پورسانت در دنیای تجارت است، به این شکل عمل می کند که کاربر در سایت اصلی ثبت نام کرده و سپس یک فروشگاه به صورت زیر سیستم ایجاد می کند، امکانات این فروشگاهها از قبل تعبیه شده است و شما به غیر از ثبت اطلاعات اولیه نیاز به هیچ کاری فنی و تخصصی ندارید، حتی نیاز به تهیه کردن محصول هم ندارید، خود فروشگاه از قبل محصولات را آماده کرده و درآن قرار داده است. پس از ثبت فروشگاه یک آدرس که معمولا به صورت زیر دامنه است به کاربر تعلق می گیرد. بسیاری از این سیستم ها امکان اتصال دامنه اختصاصی را نیز به کاربران خود می دهند. فعالیت در این سیستم ها بر اساس توانایی کاربر در بازاریابی تحت وب است زیرا همانند دنیای واقعی که یک ویزیتور در حوزه بازاریابی هرچقدر بیشتر بفروشد و مشتری داشته باشد کارمزد بیشتری می گیرد در این فروشگاهها هم چنین است.

برای فعالیت در این فروشگاهها ابتدا موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

اعتبار فروشگاه، سوابق و مجوزهای قانونی
سیستم پشتیبانی کاربران و ارسال و پاسخگویی به مشتری
حدود قیمت ها نسبت به رقبا، کارمزد و نوع اجناس آن

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت
گروه ششم: سایت های فریلنسر ، برون سپاری و دور کاری، استخدام و کاریابی

در این روش کاربران پس از عضویت در سایت‌های فریلنسر و آزادکاری بر حسب تخصص خود از بستر این سایتها که مجموعه ای از پروژه های و کارفرماها را در خود دارند می توانند به کسب و کار بپردازند. این سایت ها در واقع واسطه هستندبین کارفرما و مجری اما تراکنش مالی از طریق آنها انجام می گیرد.

بسیاری از متخصصین به صورت گسترده از این سایتها برای جذب پروژه استفاده می کنند و افراد زیادی در جهان به عنوان فریلنسر یا آزاد کار در استخدام شرکت یا سازمان خاصی نیستند و صرفا بر پایه تخصص خود در این سایت ها به کسب و کار مشغول هستند. سایت های فریلنسر امروزه با سایتهای استخدام و کاریابی خیلی به هم نزدیک شده اند، اگر چه نوع کار این دو کاملا با هم متفاوت است.

در بخش سایت های استخدام و کاریابی تقریبا روال کار ساده است، سایت مستقیما برای کاربر تولید و ایجاد درآمد نمی کند بلکه او را در پیدا کردن یک منبع درآمد بر پایه توانایی هایش راهنمایی و هدایت می کند.

کسب درآمد چند میلیونی از اینترنت

گروه هفتم: سایت های کارآفرینی ، آموزش، ایجاد و توسعه کارآفرینی اینترنتی

این گروه سایت ها معمولا کاربران خود را به یک منبع درآمد مستقیم متصل نمی کنند بلکه بر پایه کارآفرینی، مدلها و اصول مشخص آن کاربران را تشویق می کنند که به کشف یک نیاز برآورده نشده یا یک وجه تمایز در تولید یا ارائه خدمات بپردازند سپس کسب و کار خود را بر پایه آن ایجاد کرده و پس از ثبات به توسعه آن بپردازند.

به نوعی این بهترین و پایدارترین روش کسب درآمد از اینترنت است، ایجاد کسب و کار اینترنتی صرفا داشتن یک فروشگاه بزرگ یا یک پرتال جامع موضوعی نیست، اکثرشغل ها و ایده ها امروز می تواند در بستر اینترنت به شکلی متمایزی به ارائه خدمات بپردازند.

نکته پایانی:

درآمد میلیونی در اینترنت و در زمانی به مراتب کمتر از دنیای تجاری وجود دارد و یک امر کاملا واقعی است. دلیل این امر دهها کارآفرین و استارتاپ موفق اینترنتی در جهان و ایران است که هم اکنون مشغول به کار هستند. در ادامه مقالات نت استارت با ما راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را از ابتدا گام به گام به صورت علمی و واقعی تجربه خواهید کرد. می‌توانید آموزش اصولی درآمد اینترنتی را از طریق انجمن‌های گفتگو نت‌استارت دنبال کرده و علاوه بر استفاده از تجربیات دیگران با سایر دوستان به بحث و گفتگو در این زمینه بپردازید

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید