راهکارهایی برای بهبود رتبه سئو سایت
آنچه اغلب افراد نادیده میگیرند این است که یک وبلاگ باید ارزش بر سایت بیفزاید و خریداران موجود و بالقوه را درگیر کند و یک سکوی پرش باشد. اما وبلاگها حتی پس از شکست خوردن در جذب ترافیک و تولید نتیجه همچنان تمایلی به تغییر روش ندارند. آنچه سئو را جذاب میکند امتحان کردن تاکتیک های سئو جدید است. وقتی یک پروژه سر زمان مشخصشده به پایان نمیرسد، بهترین کار این است که آن پروژه را ببندید. کنار گذاشتن یک تاکتیک سئو که کار نمیکند حرکت هوشمندانهای است اما میتواند خیلی دشوار باشد.
۱- پذیرش فرضیات: با فرضیهای که تائید نشده شروع نکنید. پیش از تعیین تاکتیکهای سئوتان ابتدا هدفی که میخواهید را مشخص کنید، مثلاً هدفتان جذب ترافیک است، تاکتیکهایی که منجر به جذب ترافیک میشود را مشخص کنید. بعد از فرضیات اثباتشدهای که منجر به نتیجه میشود استفاده کنید. درواقع باید فرضیات اثباتشدهای که منطبق باهدفتان است را برگزینید.
۲- دانستن تاریخچه: تاریخچه تاکتیک های سئو موردنظرتان را پیدا کنید. اگر یک شخص یا یک مجموعه سئوکار قبلاً از یک تاکتیکی استفاده کرده آن را بیابید، بررسی کنید و میزان موفقیت آن را بسنجید. در فضای رقابتی موتورهای جستجو همه افراد به دنبال موفقیتاند، اما اینکه هر کس از کدام تاکتیک های سئو استفاده کرده حائز اهمیت است. توجیهتان برای پایان دادن به یک تلاش باید بر اساس دادهها، تجربیات واقعی و یا پژوهش ثانویه باشد، بهاینترتیب میتوانید از یک تاکتیک شکستخورده برای خودتان یک محافظ بسازید که شما را در برابر شکستهای بعدی محافظت میکند.
۳- آمادهسازی یک جایگزین: پیش از آنکه به یک ایده خود پایان دهید اطمینان حاصل کنید که جایگزینی برای آن دارید. با یافتن دلایل شکست ایده فعلی میتوانید تاکتیک بعدی خود را دقیقتر انتخاب کنید. کمپینهای مربوط به تاکتیک شکستخورده را با تاکتیک جدید پیش ببرید. از این اطلاعاتی که به دست آوردهاید بهعنوان یک منبع استفاده کنید و در قالب محتوا در اختیار سایرین بگذارید. تاکتیک جایگزین شده را کمکم بهبود بخشید و موارد جدید به آن اضافه کنید.
نتیجهگیری اینکه در پذیرش شکست مقاومت نکنید، قدرت کنار گذاشتن یک روش شکستخورده را داشته باشید اما با دلایل و توجیهات کافی. هرگز روش منجر به شکست را بدون بررسی حذف نکنید، ابتدا تمام زوایای آن را موردبررسی قرار دهید تا در انتخاب تاکتیک بعدی بتوانید آگاهانه عمل کنید.