سئو

نقش لینک ها در سئو سایت، تکنیک های ساخت بک لینک با کیفیت

نوشته شده توسط sepanta

نقش لینک ها در سئو سایت، تکنیک های ساخت بک لینک با کیفیت.

در ابتدا، مکانیزم رتبه‌بندی گوگل مبتنی بر الگوریتم PageRank بود. این نام از اسم لری پیج، که در آن زمان مشغول تحصیل در رشته بازیابی اطلاعات در دانشگاه استنفرد بود، گرفته شده است. ایده اصلی این الگوریتم، استفاده از لینک بین صفحات به عنوان معیار رتبه‌بندی سایت بود.

گوگل، در آرشیو خود، در این خصوص نوشته است: PageRank تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک سایت داده شده است را می‌سنجد و از آن به عنوان یک معیار تقریبی برای خوب بودن سایت استفاده می‌کند. فرض اولیه در اینجا این است که سایت‌های خوب، لینک‌های بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

در گذشته، اتفاق ناخوش‌آیندی که در اینجا می‌افتاد، این بود که anchor text را همان کلیدواژه‌ها انتخاب می‌کردند. تا سایت مقصد بتواند در جستجوی آن کلیدواژه رتبه بالایی کسب کند.

آپدیت‌های گوگل در چند سال گذشته، و مخصوصا آپدیت پنگوئن، به این موضوع پرداختند. در واقع اگر به طور بیش از حد، در لینک‌ها، از کلیدواژه استفاده شود، گوگل آن را غیر طبیعی می‌داند و ممکن است منجر به پایین آمدن رتبه سایت شود.

به اندازه لینک بسازید ! این طور نباشد که ناگهان شروع کنید به ساخت ده ها لینک و ناگهان هم این کار را رها کنید.

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود                           رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

کم کم شروع به ساخت لینک کنید و این کار را همواره ادامه دهید.برای افزایش تعداد لینک ها باید شرایط خاصی داشته باشید که بعدا به آن اشاره خواهم کرد.

راهکار های ایجاد بک لینک های با کیفیت

– در هنگام ساخت لینک ها به همان اندازه ای که لینک می سازید ، آن صفحه لینک شده را هم بروز کنید.مثلا اگر روزی 50 لینک ارزشمند باکیفیت می سازید باید حداقل 20 پست جدید و با کیفیت هم در سایت قرار دهید.

– تا می توانید از سایت های ساخت لینک گروهی چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی استفاده نکنید.

این سایت ها که در اروپا برای خود امپراطوری راه انداخته اند عموما از لینک های بی کیفیت استفاده می کنند.مثلا طبق بررسی بنده این شبکه های ساخت لینک که شبکه های کلاسیک هستند ترکیبی از لینک های زیر را عرضه می کنند :

وبلاگها
شبکه های اجتماعی
صفحات ویکی و …
بیشتر لینک های وبلاگها کیفیت محتوایی پایینی دارند و بیشتر دامنه ها تصادفی هستند و ارتباطی با بازاریابی اینترنتی ندارند.(و یا با موضوع مورد نظر شما)

همچنین در بین آنها تعداد کمی دامنه اجاره ای وجود دارد (دامنه هایی که فقط برای مدت کوتاهی است که بالا آمده اند) ، فقط برای تاکید مضاعف بر اسپم بودن (که برخی از دامنه های اجاره ای دارای رنک بالای اسپم هستند)

– از مخلوطی از لینک ها استفاده کنید.یعنی این طور نباشد که فقط dofollow با رنک بالا بسازید !

هم dofollow با رنک بالا بسازید ، هم با رنک پایین و هم nofollow با رنک بالا

حتی بعضی وقت ها نیاز است که از دامنه های بدون رنک اما با محتوای کاملا مشابه و با کیفیت لینک بگیرید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

1 Comment

یک نظر بگذارید