سئو

20 نکته طلایی برای سئو در سال 2021

ایجاد سوالات متداول برای افزایش نرخ کلیک
نوشته شده توسط sepanta

20 نکته طلایی برای سئو در سال 2021

متخصصین سئوی ما در نایس سئو با بررسی الگوریتم های گوگل و وب سایت هایی مانند MOZ ،  Hubspot ، ahref و …  20 نکته طلایی برای سئو  در سال ۲۰۲۱ را برای شما آماده کرده اند.

ایجاد سوالات متداول برای افزایش نرخ کلیک

20 نکته طلایی برای سئو

این نکات شامل مواردی است که باید اولویت‌بندی کنید و در سال ۲۰۲۱ به دنبال اصلاح آنها باشید.

شما می توانید در سال 2021 با بکارگیری این نکات سئو ترافیک زیاد و قابل قبولی از سمت موتور جستجوی گوگل دریافت کنید.

در سئو یک سایت ما با 4 بخش سرو کار داریم:

  • افزایش کلیک سایت
  • سئو محتوایی سایت
  • بررسی سئو فنی سایت
  • لینک سازی برای سایت

بخش اول : افزایش کلیک سایت

سایت ها از موتور جستجوی گوگل بیشتر از سایر موارد کلیک می شوند و الزاما ممکن است رتبه بالایی هم نداشته باشند .  پس باید  یکی از نکات طلایی سئو این است که کلیک های سایت خود را افزایش دهیم .

در ادامه شما را با چند استراتژی سئو برای گرفتن کلیک بیشتر بدون افزایش رتبه آشنا خواهیم نمود

  1. بهینه سازی favico

افراد بسیار کمی در سال 2020 به این مورد توجه کرده اند . گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه موارد دلخواه را نشان می‌دهد و اگر سایت دارای کنتراست بالا و قابل مشاهده باشد ، می‌تواند بر میزان کلیک شما تأثیر بگذارد.

داشتن favicon خوب می‌تواند چند درصدِ بسیار جزئی اختلاف ایجاد کند ، اما اگر بتوانید آن را درست و استاندارد مشخص کنید ، حتماً درصد کلیک های سایت شما بیشتر خواهد شد.

  1. بهینه سازی بردکرامب (Breadcrumb)

بردکرامب عبارتی است که معمولا در قسمت بالای صفحه وب قرار می‌گیرد و به کاربر نشان می‌دهد که در کدام صفحه قرار دارد.

در حالی که ما در سئو سایت فاکتورهای مهم خود را بهینه‌سازی می‌کنیم ، بیایید نگاهی به بهینه سازی Breadcrumb بیندازیم.

گوگل Breadcrumb را در نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل حتماً نمایش می‌دهد. حالا Breadcrumb سایت شما می‌تواند غنی از کلمات کلیدی باشد که می تواند بر میزان کلیک شما تأثیر بگذارد.

اکنون گوگل بردکرامب را از بسیاری قسمت‌ها جستجو می‌کند. این بخش‌ها می‌توانند URL شما ، نشانه گذاری طرح ، بردکرامب واقعی شما در صفحه باشد.

کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید گوگل با استفاده از کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید ، Breadcrumb که موردنظرتان را نمایش دهد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که، اطمینان حاصل کنید در صفحه خود دارای Breadcrumb با پیوند یا لینک هستید و از نشانه‌گذاری صفحات استفاده می‌کنید.

  1. سومین مورد : توضیحات متا

توضیحات متا سایت را بهینه سازی کنیم. این یکی از تاکتیک‌های بسیار قدیمی سئو سایت است. اما اخیراً یک مطالعه نشان داده که 25٪ از وب‌سایت‌ها حتی از متاداده یا توضیحات متا  استفاده نمی‌کنند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که گوگل  70 درصد از توضیحات متا را معمولاً به این دلیل که از کلمات کلیدی مورد نظر کاربر استفاده نمی کند، دوباره بازنویسی می‌کند.

اما اگر یک توضیح متای خوب بنویسیم  ، می‌تواند کاربران را مجبور به کلیک کند ، و این به معنای استفاده از توضیحات غنی از کلمات کلیدی است که مردم آن کلمات را واقعاً جستجو می‌کنند.

بنابراین وقتی گوگل از توضیحات متای شما استفاده می‌کند ، کلیک‌ها را تشویق می‌کند و به عنوان بازاریابی برای وب سایت شما عمل خواهد کرد پس متا هایی بنویسید که افراد را ترغیب به کلیک کردن کند .مثلا کلماتی مانند طلایی ، بهترین و…. به کار ببرید.

  1. به کار بردن اعداد در عنوان ها

استفاده از اعداد در عناوین همراه با توضیحات متا کاربرد بیشتری دارد. مطالعه ای که اخیراً شده است نشان می‌دهد که اعداد شده به عناوین باعث افزایش رتبه برای یک برند خاص می‌شود.

اعداد به طور کلی یکی از مواردی است که ما همیشه در برچسب‌های عنوان آزمایش می‌کنیم و معمولاً نتایج کاملاً مطابقی دارند.

البته مراقب اسپم شدن آن باشید. اگر اعدا در محتوای شما معنی ندارند آن را وارد نکنید و محتوای جعلی و بیهوده نسازید.

اما اگر می‌توانید یک عدد را وارد کنید ، اغلب نرخ کلیک شما را برای هرگونه پرسش خاص افزایش می‌دهد.

  1. تکرار در تیتر

نکته طلایی شماره پنج در سئو سایت  در سال 2021 تکرار در تیتر است. تکنیک Boilerplate یا دیگ بخار قسمت‌هایی از برچسب عنوان شما است که بصورت مداوم تکرار می‌شود.

به عنوان مثال ، شما نام تجاری خود را مدام در انتهای هر برچسب عنوان قرار می‌دهید.

اما ما آزمایش کردیم و فهمیدیم که وقتی یک عنوان تکراری را حذف کنیم ، کلیک‌های بیشتر و رتبه‌های بالاتری را از گوگل دریافت می‌کنیم.

بنابراین در تکنیک boilerplate ، شما باید عناوین خود را منحصر به فرد کنید و یک ارزش منحصر به فرد را ارائه دهید. ما از شما می‌خواهیم که با تیترهای خود این موضوع را آزمایش کنید و ببینید آیا حذف آن باعث افزایش رتبه شما می‌شود یا خیر.

البته بعضی اوقات شما به تکرار نیاز دارید. اما برای فهمیدن این موضوع حتماً تست را انجام دهید.

این مطلب به صورت مداوم بروزرسانی می شود پس آدرس این صفحه را بوک مارک  کنید تا از جدیدترین نکات طلایی سو در سال 2021 با  خبر شوید.

6 – ایجاد سوالات متداول و ایجاد یک برنامه کلی برای آنها

نکته شماره 6 به ایجاد سوال و چگونگی طرح ابن سوالات می پردازد. وقتی کسی همچین سوالی را در گوگل جستجو کند گوگل به طرز شگفت انگیزی سایت شما را پیشنهاد می دهد.

ایجاد سوالات متداول برای افزایش نرخ کلیک

20 نکته طلایی برای سئو

ایجاد سوالات متداول نتایج زیادی در موتور جستجوی گوگل ایجاد می کند و شانس دیدن شدن سایت شما بالا می رود. شما همیشه نمی توانید با ایجاد سوال متداول خود رادر نتایج گوگل ببینید . اما با انجام این کار میزان ورودی و کلیک سایت خود را افزایش دهید.

ایجاد سوالات متداول برای تمامی صفحات سایت مناسب نیست . اما این ترفند به طور قطع میزان کلیک سایت شما را افزایش می دهد.

7 – محتوای که هنوز بازدید خوبی دارند بروزرسانی کنید

بعد از چند سال محتوا بیات می شوند بنابراین محتوا را بروزرسانی نمایید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بیشتر مردم مطالب قدیمی را فراموش می کنند . محتوا ی خود را بررسی کتید و محتواهایی که می توان آنها را بروزرسانی کرد را انتخاب کنید و با یک بروزرسانی قوی می توانید بازدید آن مطلب 500 درصد تا 1000درصد افزایش بدهید.

8 – لینک های داخلی را افزایش بدهید.

امروز برای موتورهای جستجوی  زمانی باید افزایش رتبه برای مستریان در نظر بگیرند اول مورد عنوان و

توضیحات متا را ملاک قرار می دهند  و مورد دوم  افزایش پیدا کردن لینک های داخلی آن سایت می باشد

که ملاک قرار می گیرد. دا ادامه شما را با چند روش برای بسیار آسان برای افزایش لینک های داخلی آشنا

خواهیم نمود.

9- مطالب قدیمی را با لینک های جدید بروز کنید.

هنگامی که شما یک مطلب جدید منتشر می کندی مطمئن شوید که دوباره بازگشته اید و مطلب قدیمی خود را با لینک های جدید بروز کرده اید.

هنگامی که شما به دنبال یک مطلب در گوگل هستید . گوگل بررسی می کند ببیند دیگر صفحات شما به آن صفحه امتیازی داده اند یا خیر .

پس شما علاوه بر بروزرسانی مطلب قدیمی با دادن لینک های جدید ، به صفحه جدید خود امتیاز می دهید و ارزش و اعتبار آنها را در موتور های جستجو افزایش می دهید.

10  لینک های غیرضروری را حذف کنید 

لینک های غیر ضروری را از مطالب خود حذف کنید . شما باید لینک های اضافی و بدون کاربرد خود را حذف کنید . آیا شما در تمام صفحات به لینک دادن به صفحه تماس با ما یا درباره ما احتیاج دارید ؟ موارد این چنینی زیادی در سایت قرار دارند که به آنها احتیاج ندارید پس آنها را حذف کنید . شما با حذف لینک های غیرضروری ،اعتبار لینک های خود را افزایش می دهید که این نکته یک تاثیر بسیار خوب برای شما در گوگل به حساب می آید.

11- مقایسه لینک ها به روی تلفن همراه و کامپیوتر

لینک های به نمایش درآمده به روی ساختار تلفن های همراه باید برابر و مشابه با نمایش آن ها به روی صفحه نمایشگر رایانه ها باشد.

اطمینان حاصل کنید که لینک ها و یا به اصطلاح پیوند های هر دوی این نسخه ها مشابه با یکدیگر باشد.

اما چرا این موضوع حائز اهمیت است؟

در چند سال اخیر با توجه به پیشرفت اینترنت برخلاف سابق دیگر کامپیوتر و لپ تاپ ها اولین رسانه ها و وسایل ارتباطی نیستند. امروزه موبایل ها جایگزین این دستگاه ها شدند. معمولا افراد برای جستجو بیشتر از تلفن های همراه خود استفاده می کنند. در نتیجه گوگل چند سالی است که تمرکز خود را بیشتر منعطف ایندکس نسخه ی موبایل کرده است.

برخی از وبسایت ها تنها نسخه ی مناسب به روی نمایشگر های کامپیوتر را دارا هستند. نسخه ی وبسایت به روی تلفن همراه آن ها به قدری دارای کاستی است که برخی از لینک ها و پیوند ها در آن قرار ندارد و یا فراموش شده است. تحقیقات به دست آمده در این حوزه نشان می دهد که معمولا نسخه ی وبسایت به روی کامپیوترها دارای 61 پیوند و یا به اصطلاح لینک می باشد اما در مقابل در نسخه تلفن همراه تنها حدود 54 لینک قرار داد.

این تحقیق نشان می دهد که تعداد لینک های نسخه ی کامپیوتری وبسایت دارای تعدادی لینک بیشتری از نسخه ی وبسایت به روی تلفن های همراه است. همین موضوع نشان می دهد که تعدادی از لینک ها حذف و یا فراموش شده اند و برابری بین این دو نسخه وجود ندارد.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

4 Comments

یک نظر بگذارید