سئو

تاثیر بک لینک در سئو سایت

نوشته شده توسط sepanta

بک لینک ها یکی از موارد ارزشمند در سئو هستند که می توان گفت اگر وب سایتتان بک لینک هایی به تعداد مناسب دریافت کند و در کنار آن محتوایی بهینه از نظر سئو داشته باشد ، استعداد افزایش رتبه در نتایج جست وجو را خواهد داشت.برای روشن تر شدن اهمیت بک لینک در سئو فرض کنید شما در یک جلسه ی کاری صحبتی می کنید و 10 نفر حرفتان را تایید می کند. بعد از شما شخصی دیگر شروع به صحبت می کند و 4 نفر حرفش را تایید می کنند.

حال اطرافیانتان ارزش حرف کدامتان را بیشتر می داند؟ قطعا شما! بک لینک هم همین طور است ، وقتی یک وب سایت ، لینک شما را در صفحه اش قرار می دهد ، این کار به معنی تایید حرف شما و وب سایت شماست ، یعنی بک لینک بیشتر برابر است با تایید بیشتر از وب سایت های بیشتر.آیا خرید بک لینک کار درستی ست؟

اگر به فکر این هستید که با خریداری بک لینک در وب سایت های با پیج رنک بالا می توانید رتبه بهتری را در نتایج جست و جو بگیرید، سخت در اشتباهید! زیرا گوگل ( به خصوص بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن ) به راحتی وب سایت هایی را که برای کسب رنک بالاتر در نتایج جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی کرده و رتبه ی آن ها را کاهش می دهد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر می خواهید در وب سایت های پر بازدید دیگران تبلیغ کنید ( مثل هزاران تبلیغی که در وب سایت های پرطرفدار می بینید )، با No follow کردن لینک با چنین مشکلی دیگر مواجه نخواهید شد.

شاید سوال کنید که اگر بک لینک نخریم پس چطور می توانیم به سایتمان بک لینک دریافت کنیم و رتبه بالاتری را در نتایج جست وجو کسب کنیم؟ جواب اینست که شما باید بک لینکها را به صورت طبیعی دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و با ارزش تولید کنید تا کاربران علاقه مند شوند در سایتها و وبلاگهای خود لینکهای شما را قرار دهند. همچنین از شبکه های اجتماعی نیز میتوانید برای ساختن لینک سالم استفاده نمایید.

اشتباهات رایج در مورد بک لینک

تاثیر بک لینک در سئو سایت

تاثیر بک لینک در سئو سایت

تاثیر بک لینک در سئو سایت

  • بک لینک دیگر اهمیت خود را از دست داده است!
    برخی از سئو کاران معتقند که بک لینک دیگر اهمیت خود را از دست داده و مهم ترین اقدام در سئو بهینه سازی محتوای وب سایت است.
    بحث این جاست که اگر بک لینک گرفته شده ، از وب سایت مرتبطی باشد و یک سری اصول آن رعایت شده باشد هم چنان یکی از قدرتمند ترین اقدامات برای سئوی سایت است.
  • بک لینک No Follow ارزشی ندارد
    بک لینک No Follow که به صورت قرار دادن نظرات در پست های وب سایت های دیگران، درج مطالب در فروم ها و … ایجاد می شود برخلاف تصور برخی افراد در سئو وب سایت تاثیر خواهند داشت که مکملی در کنار بک لینک Do Follow خواهد بود.
  • تاثیر بک لینک در سئو سایت
  • تنها لینک Do Follow اثرگذار است
    برخی افراد فقط به دنبال درج لینک های Do Follow می باشند اما باید این را بدانند قرار دادن بک لینک های Do Follow به تنهایی و بدون قرار دادن لینک No Follow شاید حتی برای سئو سایت مضر هم باشد بنابر این قرار دادن بک لینک های Do Follow را در کنار No Follow در فرایند انجام سئو سایت خود قرار دهید.
  • تاثیر بک لینک در سئو سایت

بک لینک های مناسب

  • سعی کنید از سایت هایی با پیج رنک ۳ و یا بالا تر لینک بگیرید .
  • سعی کنید از وب سایت های مرتبط با موضوع وب سایت خودتان لینک بگیرید .
  • کلمه کلیدی وب سایت خود را همراه با اسم سایت لینک کنید . (کلمه ای که در کل موضوع وب سایت شما را توصیف کند مثلا بازاریابی آنلاین – ویرا کاوان آویژه
  • لینک های ثابت یا دراز مدت بگیرید تا گوگل متوجه خریداری لینک (لینک ساختگی) شما نشود!
  • سعی کنید بخش های مختلف وب سایت را لینک کنید به خصوص هنگامی که در جایی کامنت می گذارید (لینک مطلب مرتبط در وب سایت خود را با مطلبی که برایش کامنت میگذارید را قرار دهید) .

نکات طلایی سئو

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید