سئو

راهنمایی جهت سئو سایت

نوشته شده توسط sepanta

راهنمایی جهت سئو سایت

در مقالات گذشته به اهمیت سئو سایت  و اینکه چرا باید در صفحه اول گوگل قرار بگیریم پرداخته شده است و در این بخش بصورت کلی نکاتی را به شما یادآوری خواهیم کرد. بطور کلی دو روش جذب بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو وجود دارد که شامل تبیلغات در موتورهای جستجو (SEM) و بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) میشود. در صفحه نتایج جستجوی گوگل اولین گزینه ها که تفاوت کمی هم با نتایج اصلی دارند مربوط به تبلیغات در گوگل یا همان SEM می باشند و پس از آن نتایج واقعی جستجو یا همان SEO نمایش داده خواهند شد.

کاربران اینترنتی عموما دید بهتری نسبت به نتایج جستجو در گوگل در مقایسه با تبلیغات دارند و ارزش و اعتبار بیشتری برای صفحاتی که خودشان از طریق موتورهای جستجو پیدا کرده اند قائل میشوند. به همین دلیل ارزش جذب یک کاربر از طریق سئو و موتور جستجو بسیار بیشتر از کاربرانی خواهد بود که توسط تبلیغات اینترنتی یا ایمیلی به سایت شما وارد میشوند.
چرا باید به متخصص سئو مراجعه کنیم؟

قبل از سپردن سایت خود به یک متخصص یا شرکت سئو باید بدانید که آیا واقعا نیازی به این کار خواهید داشت؟ آیا هزینه ای که صرف میکنید تاثیری بر تجارت شما خواهد داشت؟
به همین منظور بهتر است در ابتدا لیستی از انتظارات خود از سئو سایت تهیه کنید و مسیر پیش رو را هدفمند طی کنید. برخی از هدف گذاری های مناسب برای سئو سایت عبارتند از:

کسب جایگاه بهتر نسبت به رقبای اینترنتی
افزایش بازدید روزانه سایت
گسترش برند و نام تجاری شما
افزایش فروش و درآمد

پس از تعیین هدف شما از سئو سایت، نوبت به تعیین مسیر و شیوه انجام آن میرسد، گزینه های مختلفی پیش روی شما خواهد بود که وابستگی مستقیم به زمان آزاد و میزان سرمایه شما خواهند داشت. بطور معمول زمان لازم برای یادگیری تکنیک های صحیح سئو و اجرای دقیق آنها بر روی سایت برای شما بسیار گرانبهاتر از هزینه ای خواهد بود که به یک متخصص سئو میپردازید. همچنین بسیاری از شرکت ها با استخدام یک نیروی کار دائم بعنوان مسئول مستقیم مدیریت و بهینه سازی سایت خود وابستگی شرکت به شرکت های سئوکار و مشکلات همکاری متقابل را کاهش میدهند. یکی از بدترین ایده ها آن است که سئو سایت را خودتان انجام دهید!
اگر در نهایت تصمیم به استخدام یک متخصص سئو برای انجام امور مربوط به سایت خود و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده گرفتید ادامه این مقاله میتواند برای شما جالب توجه باشد.
اشتباهات رایج در مورد سئو؟

سئو و بهینه سازی سایت شامل روش ها و تکنیک های گوناگونی شامل بهینه سازی سرعت سایت، تعریف صحیح تگ های متا در صفحات، کسب لینک های طبیعی و معتبر، فعالیت در شبکه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر میشود. انتخاب هر کدام از این روش ها و یا ترکیبی از آنها میتواند برای شما مفید و تاثیرگذار باشد، ولی اشتباهات رایجی در این زمینه وجود دارد که بررسی موردی آنها میپردازیم:
من باید رتبه یک نتایج گوگل باشم!

بطور حتم کسب رتبه ۱ در نتایج گوگل میتواند بازدیدکننده زیادی برای سایت شما بهمراه داشته باشد و افزایش تعداد بازدیدکننده یکی از نشانه ها اصلی موفقیت در سئو می باشد. ولی حتی خود گوگل نیز نمیتواند رتبه ۱ را برای شما تضمین کند زیرا نتایج گوگل با توجه به کشور کاربر، سابقه ی جستجوهای قبلی و فعالیت او در شبکه های اجتماعی تغییر میکند و نمیتوان یک رتبه یکتا برای سایت شما در هر کلمه کلیدی مشخص تعیین نمود.
همچنین مهمتر از جایگاه شما، عبارتی است که این جایگاه را در آن کسب نموده اید، برخی از عبارات دارای رقابتی سنگین بوده و برخی به راحتی قابل دست یابی هستند. کسب رتبه ۱۰ برای عبارتی مانند “آموزش فتوشاپ” ارزشمندتر از رتبه ۱ برای عبارتی مانند “آموزش مبتدی تا حرفه ای فتوشاپ” خواهد بود. پس عملکرد خود یا متخصص سئو را تنها براساس جایگاه کلمات نسنجید، بلکه میزان افزایش ورودی و میزان حضور این افراد در سایت شما بسیار مهم تر است.

در چنین شرایطی داشتن یک آمارگیر قدرتمند و بررسی رفتار بازدیدکنندگان در سایت اهمیت بسیاری خواهد داشت.
من فقط سئو تضمینی را قبول دارم

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

اگر کسی جایگاه مناسب در نتایج گوگل را بصورت تضمینی به شما پیشنهاد میدهد، بهتر است که به فکر متخصص دیگری باشید. همچنین مشاهده میشود که برخی افراد پیشنهاداتی مانند پرداخت پول پس از مشاهده نتایج به شما ارائه میدهند! این پیشنهاد در ابتدا وسوسه انگیز بنظر میرسد ولی یک نکته کوچک در پشت این پیشنهاد نهفته است.

اگر سایت شما جایگاه خوبی پیدا نکرد چه میشود؟ شما پولی پرداخت نمیکنید ولی آیا ضرری هم متحمل نشده اید؟

در بیشتر موارد (این یک قانون کلی نیست) افرادی که چنین پیشنهادی به شما میدهند از تکنیک هایی برای فریب گوگل استفاده میکنند، این تکنیک ها در برخی موارد نتایج زودهنگام و چشمگیری خواهند داشت و در برخی سایت ها بی تاثیر جلوه میکنند. ولی در نهایت تاثیر استفاده از این روش ها برای هر سایتی در درازمدت مخرب و زیانبار خواهد بود. نتیجه این موارد و جریمه های گوناگون گوگل معمولا چندماه بعد مشخص میشود و شما در آن زمان کل هزینه سئو را پرداخت کرده اید.
سایت خود را یک بار برای همیشه سئو میکنم

سئو و بهینه سازی سایت قبل از هر چیز یک امر رقابتی است، حتی اگر شما در جایگاه خوبی قرار گرفته باشد دلیلی ندارد که در آینده این جایگاه را از دست ندهید. ممکن است رقبای شما عملکرد بهتری داشته باشند و یا رقبای جدیدی پا به فضای اینترنتی بگذارند، پس جایگاه شما همواره در خطر بوده و حفظ آن نیازمند رسیدگی و بروزرسانی مستمر در سایت است.
محتوای تازه مهمترین اصل در حفظ جایگاه سایت و یا کسب رتبه های بهتر است. کدنویسی صحیح و بهبود سرعت سایت را میتوان به شکلی انجام داد که همواره شرایط مناسبی داشته باشد ولی هر سایتی برای حفظ جایگاه خود یا بهبود آن نیازمند محتوای تازه و بروزرسانی مستمر خواهد بود.

موارد دیگری نیز وجود دارند که با توجه به طولانی شدن مقاله به آنها نپرداختیم، تا اینجا شما به دید روشنی از نیازها و انتظارات خود از سئو سایت رسیده اید. در مقاله بعدی نحوه صحبت کردن با یک متخصص سئو و سوالاتی که باید هنگام سفارش از او بپرسید را به شما آموزش خواهیم داد.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید