کسب و کار اینترنتی

7 تکنیک بازاریابی اینستاگرام

نوشته شده توسط sepanta

7 تکنیک بازاریابی اینستاگرام

این شبکه اجتماعی قدرت تعامل کسب و کارها را افزایش می دهد و با نمایش خلاقانه تصاویر محصولات و پیاده سازی هشتگ ها می تواند موجب افزایش فروش نیز شود. با بیش از 300 میلیون کاربر فعال، می توان اینستاگرام را یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دانست که فعالیت آن بر پایه به اشتراک گذاری تصاویر است. پینترست با 250 میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار گرفته است.اگر تا به حال بازاریابی اینستاگرام را تجربه نکرده اید، اکنون زمان شروع است:

1. ساخت یک پروفایل خیره کننده در اینستاگرام

پروفایل های اینستاگرام محدودند. این پروفایل ها محدود به 150 کاراکتر هستند و توسط موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوند. تمامی پُست های شما را تصاویر تشکیل می دهند. از این رو، لازم است از تصاویر با وضوح بالا برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد تعامل با آن ها استفاده کنید. این تصاویر می توانند در ارتباط با مشتریان، محصولات و … باشند که لازم است دارای پیامی منسجم و روشن باشند که در این صورت برای مخاطبین هدف دارای اهمیت خواهد شد.

یک زمینه برای تصاویر در نظر بگیرید که برند شما را به خوبی نمایش دهد.

از محصولات و خدمات خود در هر تصویر به گونه ای استفاده کنید که مخاطبین را علاقمند کند.

ابعاد تصویر متداول در اینستاگرام را در تصویر زیر مشاهده کنید.

2.در اینستاگرام به جستجوی مخاطبان بپردازید.

هشتگ ها نیروی حیاتی در اینستاگرام به شمار می آیند. بهتر است که شما از قبل بدانید مشتریانتان بیشتر از چه هشتگ هائی استفاده می کنند. فراگیری این موضوع که مخاطبان شما چگونه در ارتباط با محصولات و یا صنعت شما صحبت می کنند، بسیار مهم است. همچنین درک این موضوع که رقیبان شما چطور در این پلاتفرم، گام های موفقیت را برمیدارند نیز نکته ای کلیدی است.

شما می توانید هشتگ های مرتبط را بیابید و کاربرانی را که در حال حاضر درگیر برند یا محصولات شما هستند را دنبال کنید. همچنین کسی که دنبال کنندگان فراوانی دارند و به طور منظم به تعامل در اینستاگرام می پردازند هم گزینه های مناسبی به نظر می آیند.

روش های دیگر یافتن دنبال کننده یا Followerمی تواند از طریق Find Friends، Suggested Usersو یا Instagram Directانجام شود.

7 تکنیک بازاریابی اینستاگرام

7 تکنیک بازاریابی اینستاگرام

3. در اینستاگرام فعالیت کنید و گروه خود را ارزشمند کنید.

مطالعات Forresterاینستاگرام را به عنوان “سلطان تعاملات اجتماعی” تعریف کرده است و آن را مکانی می داند که تمام افراد به سمت آن جذب می شوند. یافته های این مطالعات نشان می دهد که نام های تجاری برتر در اینستاگرام میزان مشارکت 4.21 درصدی برای هر دنبال کننده را به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که دنبال کنندگان اینستاگرام 58 برابر فیسبوک و 120 برابر توئیتر به فعالیت و تعامل خواهند پرداخت.

آغاز کردن مکالمه با مشتریان یکی از جلوه های با ارزش بازاریابی شبکه های اجتماعی است و قابلیت Instagram Directبدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

اینستاگرام مخاطبان شما را به ارسال سوالات خدمات مشتریان و یا پرسش هائی در ارتباط با محصولات تشویق می کند که در نهایت با دریافت پاسخ بصری از جانب شما دنبال می شود.

می توانید تصاویر “تشکر از خرید شما” برای مشتریانی که خرید کرده اند ، بفرستید.

می توانید کوپن، نظرسنجی و موارد دیگر را برای دنبال کنندگان ویژه خود بفرستید.

لازم است به حریم خصوصی کاربرانتان احترام بگذارید و از این تاکتیک به اعتدال استفاده کنید تا شما را به عنوان یک اسپمر ارزیابی نکنند.

4. به ساختن محتوا در اینستاگرام بپردازید.

برای تعامل موفقیت آمیز در اینستاگرام، نیازمند فعالیت هستید.

از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید. بهتر از نرم افزارهای مربوط به تصاویر کمک بگیرید و تصاویر را قبل از آپلود کردن ویرایش کنید.

از فیلترهای تصاویر موجود در اینستاگرام استفاده کنید. حالت بدون فیلتر یا Normalفیلتری است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اما فیلتر Mayfairنیز یکی از پراستفاده ترین فیلترهاست.

بیشترین مشارکت و تعامل زمانی رخ می دهد که تصاویر محصولات 2/3 از تصاویری که آپلود می کنید را شامل شود.

تعداد دفعات به روز رسانی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که با تصاویر از رده خارج، بیش از حد این کار را انجام ندهید. هدف شما می بایست 2 تا 3 تصویر جدید در هفته باشد. هنگامی که تعداد دنبال کنندگان شما افزایش یافت، می توانید حضور پُررنگ تری داشته باشید.

ترفندهائی برای ارتقاءِ تصاویر محصولات

تصاویر مشتریان خود را به اشتراک بگذارید.
خریدن محصول خود را به کار آسانی تبدیل کنید. می توانید با قرار دادن لینکی به صفحه محصول در وب سایت خود این کار را انجام دهید.
از آنجائیکه جهان روز به روز دیجیتالی تر می شود ، استفاده از کوپن های موبایل رو به افزایش است. بسیار مهم است که پیشنهادات ویژه و تخفیفاتی در نظر بگیرید. این گزینه ها در کنار عکس محصول و دلیلی برای خرید محصول می تواند افراد را به خرید ترغیب کند.

5. ویدئو در اینستاگرام

ویدئوهای اینستاگرام گزینه محبوبی برای نام های تجاری به شمار می آیند چرا که قادرند به طور خلاقانه داستانی را به تصویر بکشند. به علاوه، ویدئو ها می توانند بیش از پست های نوشته شده، لینک های ورودی تولید کنند.

در صفحات مختلف با لایک ها و کامنت های خود مشارکت چشمگیری داشته باشید.

از علامت @می توانید کامنت خود را به صاحب پُست و یا دیگر نظردهندگان اعلام کنید. می توانید افراد دیگر را در صفحه خود به مشارکت دعوت کنید:
در پُست خود سوالاتی قرار دهید که افراد را به گذاشتن کامنت تشویق کند.
به همه کامنت ها پاسخ دهید و در ابتدا با درج علامت @نام نظردهنده را قید کنید.
از هشتگ ها برای نام افراد استفاده کنید و آن ها را در تصاویر خود بگنجانید.

6. بهترین زمان برای ارسال پُست ها در اینستاگرام

به روزهائی که بیشترین مشارکت را دریافت می کنید دقت کنید و در هفته های بعدی نیز از همان روزها برای ارسال پُست استفاده کنید. در برخی از کشورها روزهای یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهند. زمان هائی وجود دارد که به طور میانگین میتوان گفت بهترین زمان برای ارسال پُست ها در اینستاگرام به شمار می آید. سرویس زمانبندی اینستاگرام با نام Latergrammeمطالعاتی صورت داد و بر طبق آن 61.000 پُست را بررسی کرد و زمان هائی که بالاترین میزان مشارکت وجود داشت را اعلام نمود.تعداد “Like”و “Comment”ها را بر میزان دنبال کننده ها تقسیم کردو در نهایت به این نتیجه دست یافت که از ساعت 2 بامداد تا 5 بعد از ظهر بهترین زمان برای ارسال پُست هاست.

برای موفقیت در اینستاگرام لازم است ترکیبی از گزینه های زیر را مورد استفاده قرار دهید:

از هشتگ های مخصوص نام تجاری استفاده کنید.
از هشتگ های مخصوص برای صنعت و یا صنف خاص استفاده کنید.
از هشتگ های جدید استفاده کنید.
از Populagramبرای شناسائی هشتگ ها ، فیلترهای عکاسی و افراد محبوب استفاده کنید.
از برای یافتن بهترین هشتگ ها برای پُست های خود استفاده کنید.

7. از اینستاگرام به عنوان اهرمی برای شبکه های اجتماعی دیگر خود استفاده کنید.

یکی از بهترین امکانات اینستاگرام امکان لینک شدن به به فیسبوک است که به موجب آن می توانید محتوای تولید شده را در همه شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر تمرکز شما در اینستاگرام بر روی تصاویر محصولات است ، می توانید برای قرار گرفتن در معرض دید، پُست ها را در وب سایت خود نیز تعبیه کنید. به علاوه، می توانید برای محبوبیت در شبکه های اجتماعی از پیش برنامه ریزی کنید.

8. دنبال کنندگان خود را تشویق کنید.

مشارکت در صفحه خود را به وفاداری به نام تجاری تبدیل کنید. می توانید این کار را با تشویق دنبال کنندگان فعال و یا سفیران نام تجاری خود انجام دهید.

پیش نمایشی از محصولات جدید و رویداد های آینده را در صفحه خود قرار دهید.

برای تشویق به مشارکت و ترویج نام تجاری، کوپن ها، پیشنهادات ویژه و مسابقاتی ترتیب دهید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید