بازاریابی کسب و کار اینترنتی

روشهای بازاریابی اینترنتی برای وب سایت

نوشته شده توسط sepanta

روشهای بازاریابی اینترنتی برای وب سایت

هر شخصی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کند ، اولین سوالی که دارد این می باشد که چگونه برای سایتم بازاریابی اینترنتی انجام دهم؟ ما یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کردیم و حالا می خواهیم با یک سری روشهای رایگان کاری کنیم تا افرادی سایت ما را پیدا کنند و آمار بازدید سایتمان افزایش پیدا کند. خوب دقیقا باید چگونه عمل کنیم؟

تولید منظم محتوا

تولید منظم محتوا و بروز رسانی سایت نقش بسیار زیادی رو در سئو سایت شما ایفا میکند و از هر روش تبلیغاتی دیگری قوی تر می باشد. به نظر من هسته اصلی مقالات بازاریابی اینترنتی ، تولید محتوا می باشد.

شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید. خلاصه مطالبتان را در شبکه های اجتماعی قرار بدهید و لینک مطلب مورد نظرتان را زیر خلاصه مطلبتان قرار بدهید. شبکه های اجتماعی در سئو سایت شما هم بسیار تاثیرگذار می باشد.

 

انتشار مطالب در تالارهای گفتگو

اکثر تالارهای گفتگو یک قابلیتی دارند به نام امضاء کاربری ، در این قسمت لینک سایتتان را قرار بدهید و برخی از مقالات سایتتان را در این تالارها منتشر کنید. هربار که مطالبتان را در این تالارها منتشر می کنید لینک سایت شما ، در قسمت امضاء کاربری که پایین پست شما هستش نمایش داده میشود و از همین روش افراد زیادی بر روی امضا کاربری شما کلیک می کنند و وارد سایت شما می شوند. علاوه بر انتشار مقاله می توانید به سوالات دیگران هم پاسخ بدید تا با هر بار پاسخ دادن لینک سایت شما در قسمت امضای کاربری شما نمایش داده شود.
این روش در بازاریابی اینترنتی خیلی ساده هستش اما یکی از روشهای بسیار تاثیرگذار می باشد و من روزهای اول که سایت آترین وب را راه اندازی کردم خیلی از افراد را از همین طریق وارد سایتم کردم و امروز جزء اعضای سایت آترین وب می باشند. شاید شما که در حال مطالعه این مقاله هستید یکی از آنها باشید!

47

نظر دادن در سایتهای دیگر

در سایتهای دیگر نظر بدهید و آدرس سایتتان را درج کنید. اما به اینصورت نباشد که یک متن تشکر را از قبل آماده کنید که “مرسی چه مقاله خوبی بود”! بعد بخواهید لینک سایتتان را درج کنید و بعدش همین متن را بخواهید روزانه در دهها سایت قرار بدید! نظر شما باید حالت برد برد داشته باشد. یعنی واقعا مقاله را مطالعه کنید و یک نظر خوب و درست و حسابی درباره مقاله بنویسید حتی آن مقاله را نقد کنید. ۵-۶ خط نظر بنویسید و لینک سایت خودتان را هم قرار بدید تا این نظر برای سایتی که نظر دادید مفید باشد تا نظر شما به همراه لینک سایتتان منتشر شود.

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ موثرترین روش برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری می باشد. شما زحمت زیاد می کشید و افرادی را وارد سایت خودتان می کنید ، بسیار عالی که توانستید افرادی را وارد سایتتان کنید ، اما اگر ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری نکنید نمی توانید به هیچ عنوان موفق شوید. هرچقدر تعداد اعضای سایت شما بیشتر باشد ، فروش شما هم می تواند بیشتر باشد. ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید و از همان روز اول ایمیل بازدیدکنندگان سایتتان را جمع آوری کنید. توجه داشته باشید که برای ایمیل مارکتینگ باید هزینه کنید. ایمیل مارکتینگ رایگان نمی باشد اما برای شروع کار که هنوز لیست ایمیل شما به مرز چند هزارتا نرسیده است می توانید به صورت رایگان به اعضای سایتتان ایمیل ارسال کنید.

 

تبادل بنر با سایتهای دیگر

یعنی با سایتهایی که فکر می کنید مخاطبان آنها می توانند مخاطبان شما هم باشند ، صحبت کنید و درخواست کنید که بنر شما را در سایتشان قرار بدهند و شما هم بنر آن سایت را در سایت خودتان قرار بدهید. البته این روش را باید با سایتهایی انجام دهید که دارای رتبه الکسای تقریبا در یک سطحی با شما باشند. اگر سایت شما رتبه الکسای ۳۰,۰۰۰ ایران را دارد نباید خوشبین باشید که سایتی که رتبه الکسای ۵,۰۰۰ را دارد تمایل داشته باشد که با شما تبادل بنر داشته باشد.

 

نوشتن پست مهمان

سایتهایی که مرتبط با سایت شما هستند را شناسایی کنید و با مدیرانشان ارتباط برقرار کنید و درخواست کنید که برای آنها یک مقاله بنویسید . برای آنها مقاله بنویسید و لینک منبع را هم ، لینک سایت خودتان قرار دهید. حتما درخواست کنید ، لینکی که قرار هستش به سایت شما داده شود لینک فالوو باشد تا در سئو سایت شما هم تاثیر مثبتی بگذارد.

 

ثبت سایت در دایرکتوری ها

کافیست در گوگل جستجو کنید دایرکتوری ، سایتهای مختلفی در این زمینه هستند که مشاغل را دسته بندی کردند و سایت خودتان را می توانید در این دایرکتوری ها ثبت کنید.

صحبت پایانی

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید بتوانید مخاطبان هدف را وارد سایت خودتان کنید. اگر سایت شما بازدیدکننده ای نداشته باشد یعنی هیچ ارزشی ندارد. هم با روشهای رایگان و هم با روشهای غیر رایگان می توانید ترافیک سایتتان را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که تبلیغات می تواند سرعت رشد کسب و کار اینترنتی شما را به شدت افزایش دهد. هر روز برای سایت خودتان از روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید