سئو

تکنیک های طلایی افزایش سرعت سایت

نوشته شده توسط sepanta

کاربرها در اینترنت به سایت‌هایی که با سرعت کمی بارگذاری می شوند علاقه ای ندارند و ممکن است از این سایت ها خارج شوند و به سایت دیگری مراجعه کنند. که این خود یکی از مهمترین فاکتور های تاثیر گذار در سئو سایت می باشد .

بنابراین سرعت بارگذاری وب سایت یکی از فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو محسوب می شود و در صورتی که بتوانید سایتی با سرعت بالا به کاربران خود ارائه نمایید رتبه بهتر و بالاتری در موتورهای جستجو خواهید داشت و سرعت وب سایت در سئو سایت و بهینه سازی سایت موثر خواهد بود.

یکی از دلایل محبوبیت موتور جستجوی گوگل نسبت به سایر موتورهای جستجو سرعت بالای بارگذاری وب سایت و نتایج ارائه شده توسط آن است که گوگل را از سایر موتورهای جستجو متمایز می کند

سئو حرفه ای

تکنیک های طلایی افزایش سرعت سایت

برای اینکه وب سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود راهکار هایی وجود دارد که با انجام آنها سرعت وب سایت شما تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

این راه کارها عبارتند از:

استفاده از سرور های اختصاصی

میزبانی وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی درسرعت وب سایت شما خواهد داشت. بنابراین بهتر است برای وب سایت خود هاستی معتبر با منابع بالا خریداری کنید تا با آرمش خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهید. هاست معمولی میان چندین سایت به اشتراک گذاشته می شوند که معمولا به دلیل اشتراکی بودن منابع سی پی یو و رم سرور بین تعداد زیادی وب سایت، سرعت پایینی دارند و باعث کندی وب سایت خواهد شد.

 

فشرده سازی فایل های خروجی سرور

امروزه سرورها این قابلیت را دارند تا خروجی های یک سایت را به صورت فشرده به مرورگرها ارسال کنند تا مرورگرها این خروجی های فشرده شده را بخوانند. استفاده از فشرده سازی تاثیر بسیار مثبتی در سرعت لود شدن وب سایت خواهد داشت.توصیه می شود Gzip را بر روی سایت خود فعال سازی نمایید تا خروجی ها از سمت سرور به مرورگر کاربر به صورت فشرده ارسال گردد.

 

فشرده سازی فایل های آپلود شده

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وب سایت فشرده سازی فایل های HTML، CSS و Java Script است تا حجم کمتری داشته و پهنای باند کمتری از سرور شما را مصرف نمایند. انجام این روش تاثیر بسیار زیادی روی سرعت بارگذاری وب سایت خواهد داشت. البته فشرده سازی فایل های خود را زیر نظر متخصص انجام دهید تا فشرده سازی باعث بروز مشکل در استانداردهای W3C وب سایت شما نگردد.

تکنیک های طلایی افزایش سرعت سایت

استفاده از کش در سرعت و سئو سایت

سیستم کش وب سایت را در زمان های خاصی ثبت می کند و در زمان هایی که دسترسی به وب سایت امکان پذیر نیست وب سایت کش شده را به کاربر نمایش می دهد که انجام این کار در کنار آنکه در استفاده وب سایت از منابع رم و سی پی یو سرور صرفه جویی می نماید باعث افزایش سرعت وب سایت می گردد. فعال سازی کش روی مرورگر باعث می گردد تا در صورتی که کاربری سایت را مشاهده نمود در ورود بعدی نسخه ذخیره شده سایت را مشاهده نماید و سایت مجددا بارگذاری نگردد.

 

نقش اساسی بهینه سازی عکس ها در سئو سایت

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وب سایت استفاده از عکس ها بهینه سازی شده و کم حجم در هنگام طراحی وب سایت یا قرار دادن پستی در سایت است که انجام این کار مدت زمان بارگذاری وب سایت را بسیار کاهش می دهد. در برخی موارد بهینه سازی عکس ها وب سایتی موجب شده سرعت بارگذاری سایت تا دو برابر افزایش یابد.

 

ابزار های بررسی سرعت وب سایت
برای بهینه سازی موارد مربوط به سرعت بارگذاری سایت می توان ازابزار های آنلاین متعددی کمک گرفت. معروفترین ابزارها عبارتند از :
• GTMetrix
• Google PageSpeed Insights
• Pingdom
البته سایت ابزار سایت اول بهترین ابزار می باشد.

نقش گرافیک سایت در سرعت سایت

برخی از قالب های وب سایت گرافیکی تر از سایر قالب ها می باشد و در کل زمان بیشتری می برد تا این نوع قالب ها لود گردند. بهتر است قالب خود را از بین قالب های سایت متوسط گرافیک و کم گرافیک انتخاب نمایید. با انتخاب قالب کم گرافیک سرعت وب سایت خود را در حد قابل ملاحظه ای بالا خواهید برد. البته سبک قالب های امروزی عوض شده است و استفاده از عکس ها مد شده است که معمولا حجم بالایی دارند.

سئو سایت در شیراز

بهبود سطح ایمنی سایت

افزایش ایمنی وب سایت می تواند باعث افزایش سرعت وب سایت شما نیز گردد چرا که ابزارهای مخرب نمی توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب منابع سایت شما به هدر نخواهد رفت. ایمن سازی وب سایت نه تنها باعث تضمین عملکرد وب سایت می گردد بلکه تاثیر بسیار مطلوبی بر روی سرعت بارگزاری وب سایت شما خواهد داشت.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید