سئو

تشخیص کیفیت محتوا سایت شما توسط گوگل

نوشته شده توسط sepanta

تشخیص کیفیت محتوا سایت شما توسط گوگل

کیفیت محتوا و تولید محتوای ارزشمند همواره در سئو مورد تاکید قرار می گرد. اما گوگل آیا قادر به تشخیص با کیفیت بودن محتوای شما خواهد بود؟ آیا گوگل می تواند محتوا و مقالات با کیفیت را از مقالات کم کیفیت تشخیص دهید؟ چه متریک هایی برای سنجش با کیفیت بودن محتوا موجود می باشد.

نحوه تشخیص کیفیت محتوا

شاید در میان مقالات سئو همواره شنیده باشید که می گویند محتوا پادشاه می باشد و تولدی محتوای با کیفیت اثر بسیار چشمگیری در سئو وب سایت ، برندینگ دارد. اما سوالاتی که مطرح می گردند این است که ایا گوگل می تواند کیفیت محتوای شما را تشخیص دهد تا به موجب آن اثرگذاری در سئو سایت را داشته باشید.

تشخیص کیفیت محتوا

آنالیز رفتار کاربران برای تشخیص کیفیت محتوا

گوگل آنالیز ابزاری است که رفتار و بازخود کاربران را در سایت شما مورد آنالیز قرار می دهد و شما خواهید دانست که کاربر از چه صفحه ای وارد سایت شما شده است و چه صفحاتی را در طراحی سایت شما بازدید نموده است.

اطلاعات تکمیلی دیگری مانند اینکه کاربران شما موبایلی می باشند و یا به واسط کامپیوترهای شخصی ، از چه آی پی وارد سایت شما شده اند و غیره.

پس بنابرانی گوگل اگر کاربران را به واسط کلمه کلیدی خاص به سایت شما هدایت می نماید خواهد توانست تشخیص دهد که آیا مورد نیاز کاربران بوده است یا خیر. Bounce rate فاکتوری منفی می باشد که درصد کاربرانی که طراحی وب سایت شما را ترک نموده اند را نمایش می دهد.

هر چه میزان ترک کاربران شما کمتر باشد درواقع کاربر پسند بودن سایت شما بیشتر خواهد بود که در بهینه سازی سایت اثرگذار است. اگر کاربر پس از هدایت به سایت شما مدت زمانی نسبتا طولانی را در سایت شما بماند و نیز دیگر صفحات و مقالات را مطالعه نماید پس به طور قطع می توان گفت که طراحی سایت کاربرپسندی را اجرا نموده اید.

About the author

sepanta

نایس سئو به بررسی، آنالیز، تشخیص موانع و فرصت ها برای وب سایت ها می پردازد تا بتوانند بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرند. این موضوع بیشتر برای وب سایت هایی اهمیت پیدا می کند که در موتورهای جستجو دیده نمی شوند و یا اینکه می خواهند ترافیک هدفمند خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش بدهند

یک نظر بگذارید