گوگل هر روز بر توانایی های خود برای تشخیص و تمایز بک لینک های سایت ها می افزاید به همین خاطر نیز سئوکاران باید بیش از هر زمان دیگری دید و طرز فکر خودرا به متخصص های PR نزدیکتر کند.
این یعنی به همان ترتیب که گوگل روزانه درحال تغییر و تحول استراتژی خود در سئو می باشد به همان نسبت باید یک سئوکار
توانایی خود را در سئو بالا ببرد و از جدیدترین تغییرات گوگل آگاه باشد.
بیش از آن که سئو بر ساخت و تولید یک لینک تمرکز کند، باید روی ساختن روابط انسانیتر به منظور برقراری ارتباط بهتر با مشترهای خود تمرکز داشته باشد و این دقیقا
مثل این می باشد که با استفاده از فرصتهای روابط عمومی در فضای آنلاین می باشد.
آشنایی برای استفاده از استراتژی های PR برای بهبود سئو
تکنیکهایی که متخصصی PR استفاده میکنند تا بتوانند نتیجه ی مثبت در رسانهها دریافت کنند، بسیار زیاد است. این یعنی سه حوزه وجود دارد که میخواهیم
درباره آنها اطلاعات کسب کنیم و اگر در آنها ماهر شویم، این سه حوزه کمک میکنند تا با دانشی که از متخصصان PR فرا گرفتهایم، سئو سایت کسب و کار خودمان
را بهبود ببخشیم.
محتوا مهمترین اصل می باشد
اولین و مهمترین مورد محتوا می باشد زیرا تولید محتوا یکی از کارهای اصلی در حوزه روابط عمومی به حساب میآید. اگر شما محتوایی تولید کنید که موضعی بوده،
مناسب زمان حال باشد و علاقهمندیهای جامعه هدف شما را پوشش داده باشد، به سادگی دیده خواهدشد.
برای مثال شما یک مطلب برای سایت تفریحی با
موضوع روز ایجاد می کنید که می تواند شامل ازدواج فلان بازیگر یا فلان فوتبالیست باشد که طرفداران زیادی دارد . و موضوعمد نظر شما موضوع داغ آن زمان باشد
و مربوط به موضوع گذتشه نباشد زیر موضوع روز سرچ زیادی می شوند.
البته که باید محتواییکه شما آماده می کنید شامل اسلایدها، ویدیوها، تصاویر و مطالب بلاگ باشد که بتواند جامعه هدفتان را به درستی مخاطب قرار دهد. اگر
بخواهیم واقعبین باشیم. تقریبا دیگر همه در این زمینه استاد شدهاند.
نکته کلیدی که میتواند در این زمینه برای شما موفقیت به ارمغان بیاورد این است که فاکتورهای
مربوط به روابط عمومی را در محتوای تولیدی خود در نظر بگیرید.
برای مثال اگر شما یک پست در جواب یک مقاله که اخیرا خواندهاید، مینویسید، پست خود را با جمله «اخیرا یک مقاله در این زمینه خواندهام که…» شروع نکنید.
از اسم نویسنده مطلب اصلی استفاده کنید؛ در پست خود به مقاله اصلی لینک بدهید و وقتی که پست را منتشر کردید، اسم نویسنده را همراه با لینک مطلب خود در
شبکههای اجتماعی بگذارید.
با منشن کردن نویسنده، او نیز حتما به سراغ مطلب شما خواهد آمد و حتی ممکن است با به اشتراک گذاری و کامنت گذاشتن در پست
شما، خوانندگان بیشتری را به سمت پست شما سرازیر کند.
حتی اگر این اتفاق رخ ندهد و پست شما دیده نشود، حداقل با وجود اینکه کلاه PR را بر سر گذاشتهاید، باعث میشوید نویسنده اصلی مقاله شما را زیر نظر داشته
باشد و اینطور بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.
با اینکار از دیدگاه روابط عمومی، سئو و لینک بیلدینگ، شما موفق شدهاید از همه این تکنیکها استفاده کنید.